het begin - Reisverslag uit Moskou, Rusland van liz poppe - WaarBenJij.nu het begin - Reisverslag uit Moskou, Rusland van liz poppe - WaarBenJij.nu

het begin

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

26 September 2009 | Rusland, Moskou

Hallo allemaal,

Ik ben in Moskou.Ik vloog van Amsterdam naar kopenhagen en vanuit hier naar Moskou.
Op het vliegveld werd ik opgehaald door een Russische taxi chauffeur. Het was een hele tijd stil, totdat we het onderwerp voetbal bespraken, hihi.
Toen ik bij het hotel kwam, schrok ik wel even, het is heel anders dan in Aussi. Ik voelde mij aardig alleen,want niemand sprak Engels. Alleen maar Russen om mij heen.En geloof mij, dat is niet te verstaan of te lezen. Het is een heel avontuur om hier te zijn.Maar ik ontmoet allemaal erg interessante mensen en heb het hier erg naar mijn zin. Ik schrijf dit nu op de Russische computer en om het woord komt steeds het Russische woord, heel vermoeiend!
Vandaag heb ik the red square en het kremlin bezocht.Heel indrukwekkend, waar de tsjaren vroeger leefden.En voelde mij hier wel thuis, want er liepen overal toeristen.Ben al helemaal blij als ik Engels hoor. Ze spreken hier nauwelijks Engels, en ze gebruiken het cyrillic en dat is niet te lezen.Maar ik heb een slaapplaats,ik eet altijd bij een leuk eettentje, heb veel contacten,leer Russisch en verdwaal tig keer per dag,dus ik heb het hier goed naar mijn zin, hihi. Moskou is en indrukwekkende stad met 15 miljoen inwoners en heel veel auto's.Ik blijf hier denk nog 2 dagen en hoor net dat er mensen met mij mee willen om het ticket voor mijn treinreis te regelen!Ja heb het weer goed naar mijn zin!

Volgende keer weer meer!

Paka ( doeg)
Liz

  • 26 September 2009 - 11:42

    Elise:

    Zo te lezen vermaak je je al prima! Wat een geweldige uitdaging :-). Geniet van alles wat op je pad komt.

  • 26 September 2009 - 11:50

    Marianne:

    Fijn dat je het naar je zin hebt, Liesbeth Ik vind je hartsikke stoer zo tussen de Russen! Veel plezier nog in Moskou.
    Groetjes M

  • 26 September 2009 - 11:51

    Roel En Roelie :

    en hoe is het weer daar .
    Wij gaan op 2 okt weg dus nog maar een paar daagjes contact
    liefs R&R

  • 26 September 2009 - 11:58

    Inge:

    Hoi hoi!
    Leuk om van je te horen!
    Volgens mij heb je het geweldig naar je zin, lekker genieten meid!!
    groetjes, Inge

  • 26 September 2009 - 12:55

    Marloes:

    Spannend klinkt het! Lijkt me best lastig met weinig mensen die engels spreken. Heel veel plezier!!!!!!!!!!!!!

    X

  • 26 September 2009 - 14:21

    Gg.coster Betty :

    ik heb deze reis ook gemaakt ik vond hem geweldig ben je ook op het kerkhof geweest is heel indrukwekkend ik heb de webside van je vader groeten pas goed op je zelf.

  • 26 September 2009 - 14:43

    Salto:

    Hoi Poppelies!
    Very interesting hoor, zijn ze niet een beetje stug daar of valt het mee.
    Kijk gelijk even of je een paar gestolen auto's van ons tegenkomt :-) Veel plezier en geniet ervan!

    Groetjes,

    Salto en de rest.

  • 26 September 2009 - 15:31

    Jenny:

    Lieve Liesbeth,

    Wat een uitdaging!

    Ik wens je een bijzondere en fijne tijd in Rusland.

    liefs,
    tante Jenny

  • 26 September 2009 - 15:41

    Aapie:

    Hey Lizzy,

    je bent veilig aangekomen en de genomen foto's zijn ook erg leuk. nog heel veel plezier in je tijd in rusland.

    groetjes

  • 26 September 2009 - 16:49

    Marja:

    Ha die liesbeth,
    Weer een nieuw avontuur, lekker genieten dus!Vergeet niet de metrostations te bezoeken, dat zijn musea op zich! Veel plezier!

  • 26 September 2009 - 17:57

    Nina:

    Hey meis,
    Leuk om je eerste verhaal te lezen. Het zal best heel anders zijn dan in oz, maar dat maakt het nou net zo bijzonder en spannend. liz geniet, ondek, leer en maak plezier.
    xx nina

  • 26 September 2009 - 18:01

    Opa:

    Liesbeth, Het is weer zo leuk de verhalen en foto's te bekijken, ik reis in gedachten met je mee.
    Je hebt het weer reuze naar je zin, je komt er wel,het is wel spannend hoor, doe voorzichtig. veel liefs van Opa

  • 27 September 2009 - 08:58

    Saskia:

    Blij dat je goed bent aangekomen en dat je het ondanks al dat Russisch toch naar je zin hebt. Ben heel benieuwd hoe de treinreis wordt. Veel plezier nog.
    Dikke kus!

  • 27 September 2009 - 18:19

    Niels:

    Heel goed om te lezen dat het goed gaat! Wederom een begin van een zeer waarschijnlijk onvergetelijke reis! Zet hem op!

  • 27 September 2009 - 18:20

    Max, Rens (&pap/mam):

    Hi Liesbeth! Spannend weer een nieuw avontuur, we gaan je weer met veel plezier volgen:-)! Geniet van je reis dikke knuffel Max&Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

voorbereidingen transmongolie express

Recente Reisverslagen:

16 December 2009

wat een gezelligheid

25 November 2009

kunfu fighting

14 November 2009

net venetie

06 November 2009

the westlake

01 November 2009

Weer verder
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 78286

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: