Op blote voeten over de chinese muur - Reisverslag uit Beijing, China van liz poppe - WaarBenJij.nu Op blote voeten over de chinese muur - Reisverslag uit Beijing, China van liz poppe - WaarBenJij.nu

Op blote voeten over de chinese muur

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

26 Oktober 2009 | China, Beijing


Wie kan zeggen dat ze de chinese muur op blote voeten bewandelt heeft ( ik, hihi)

Even een kort berichtje uit China.
Vandaag stonden we om half zeven op voor de toer naar de Chinese muur. Na drie uur rijden kwamen we aan en namen we de kabelbaan omhoog.Wat een mooi uitzicht! We hadden drie uur de tijd om rond te lopen. Het is hier zo mooi en het was zulk mooi weer. De kleuren van de herfst zijn overal te zien. De muur is 500 km lang en je kunt de muur op verschillende plekken bezoeken. Wij liepen een paar km trap op trap af, met een fantastisch uitzicht om ons heen. Dit is een zeer indrukwekkende muur.

Ik trok mijn schoenen uit en liep zoals ik dit graag doe, bearfeet! De Chinezen dacht echt dat ik gestoord was, want de trappen zijn erg stijl.
Na een tijdje ging ik heerlijk in de zon zitten, maar rust kreeg ik niet, want ik moest met iedereen op de foto.En natuurlijk kwam ik weer iedereen tegen.Nadat ik weer terug was gelopen, trilden mijn benen gewoon. Denk dat ik morgen wel spierpijn heb...

Na deze geweldige ervaring gingen we met een kleine bobslee weer van de berg af!
Hierna zijn we heerlijk gaan lunchen. Gek genoeg vind ik het eten hier echt lekker.We zaten met ze allen aan een ronde tafel en er kwamen wel negen gerechten op een draaiende schaal. Ik raak al wat gewend om met de Chinese stokjes te eten. Hierna weer 3 uur terug gereden.

Ik heb mijn treinticket voor donderdag naar Xi An geboekt, een plaats ten zuiden van Beijing. Het is een slaaptrein en het duurt 12 uur.Hier kun je het terracota leger zien.

Ik heb nog drie dagen in Beijing. Morgen ga ik shoppen, heb mijn tas al half leeg gehaald, hihi.Het zal alleen maar warmer worden op mijn trip.Ook wil ik the summmer palace nog bezoeken.

Volgende keer weer meer.

Liz

  • 26 Oktober 2009 - 14:24

    Marloes:

    Echt super Lies! kus

  • 26 Oktober 2009 - 14:58

    Mama:

    Hoi lieverd,
    Gaaf zeg!
    Fijn dat het eten je ook bevalt!
    Sterkte met de spierpijn!
    Veel liefs uit het miezerige holland

  • 26 Oktober 2009 - 15:02

    Niels:

    Isn't it amazing?? :):):) Super mooi om te zien Lies!

    Liefsx,

  • 26 Oktober 2009 - 17:55

    Nina:

    Meis ik ben gewoon een beetje jaloers :-)

    Wat gaaf dat je de cineese muur hebt bewandeld, en dan ook nog wel op blote voeten.....
    Dat staat ook hoog op mijn lijstje.

    Geniet maar lekker verder, hier in nl mis je helemaaaaal niks.

    xxx

  • 26 Oktober 2009 - 18:35

    Inge:

    Wauw! Jij maakt wel wat mee zeg!Geweldig!Zo leuk om je verslagen te lezen, zo reizen we een beetje met je mee!
    Geniet ervan, Knuffel Inge

  • 26 Oktober 2009 - 19:02

    Opa:


    Liesbeth Ja, wat moet ik nog zeggen, je geniet ontzettend wat een mooie en bijzondere dingen maak je mee.Het is een hele andere wereld.
    Liefs van Opa en een pootje van Thomas. xx

  • 27 Oktober 2009 - 19:36

    Lida:

    O, dit is nog een een wens van mij!
    Geniet ervan!

  • 31 Oktober 2009 - 15:49

    Gg.coster Betty:

    ja liesbeth ik geniet met je mee een geweldig avontuur vooral de muur ik heb drie torens gelopen en kreeg een diploma het was winter en glad ook de verboden stad was een avontuur was ook de zijde route nog een fijne reis verder groeten betty

  • 31 Oktober 2009 - 19:13

    Tante Ellen:

    Vanavond bij mijn vader het vervolg van je reis gelezen en mooie foto's bekeken. Ome Bart was hier vanavond ook en vindt je reis ook fantastisch. Ik moet je van hem de groeten doen. De hartelijke groeten van mij en nog veel plezier.
    Tante Ellen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

voorbereidingen transmongolie express

Recente Reisverslagen:

16 December 2009

wat een gezelligheid

25 November 2009

kunfu fighting

14 November 2009

net venetie

06 November 2009

the westlake

01 November 2009

Weer verder
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 78298

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: