kunfu fighting - Reisverslag uit Yangshuo, China van liz poppe - WaarBenJij.nu kunfu fighting - Reisverslag uit Yangshuo, China van liz poppe - WaarBenJij.nu

kunfu fighting

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

25 November 2009 | China, Yangshuo

Nihou

Ik zit nu in Yangshuo, midden in de natuur.

In Chengdu zat ik in een fantastisch hostel. Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik de panda's heb gezien en de rest van de dagen in het hostel heb rondgehangen. Dus lekker weinig gedaan, behalve veel stappen en lol maken.

Na een paar dagen werd het toch tijd om te vertrekken. Ik vloog naar Kunming en ook dat was weer een partyhostel( wat vervelend, hihi)
Hier kwam ik (natuurlijk) oude bekenden tegen.

Ik ben hier in het mooie park geweest en heb weer met de locals gedanst.En verder veel wezen stappen, het nachtleven is hier geweldig!Weer helemaal uit mijn dak gegaan met de chinezen. Geweldige mensen. Ik vind China echt een super land!

Na een paar dagen, beloot ik maar eens wat meer natuur op te gaan zoeken.Ik vloog van Kunming naar Guilin. Op weg daar naar toe kwam ik een andere backpacker tegen en samen besloten Guilin te skippen en verder naar Yangzhuo te gaan.

Het is een van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben. Wat is het hier mooi. Omgeven door bergen en rijstvelden zit ik in een hostel die gerund wordt door Nederlanders.Elke dag mountainbike ik kilometers door de natuur. Af en toe moet ik afstappen voor een kip of een waterbuffalo.Toen ik net aankwam, wilde ik lekker gaan lopen, maar toen ik een slang op de weg zag, besloot ik maar te gaan fietsen, hihi.De zon schijnt en de rust komt je tegemoedt.

Er lopen hier allemaal dezelfde honden rond, lieve puppy's......dit zijn de eethonden, zoals de chinezen ze noemen!

Gisteren had ik mijn eerste konfu les, midden in de rijstvelden. Super tof om te doen ( laten we het alleen nu niet over mijn spierpijn hebben)Hierna zijn we met de konfuleraar uiteten geweest en zijn we wat gaan drinken in een ander hostel. En ook hier kwam ik weer allerlei mensen tegen, die ik kende, erg gezellig.Ik help nu zijn konfu school in te richten en zit hier elke avond.

Morgen huren we een motorbootje en gaan we een paar uur de rivier af, om de mooie natuur te bewonderen.
Zaterdag vertrek ik naar Guilin en vanuit hier vlieg ik naar Hanan, het eiland van China waar de zon schijnt. Ik ben hier nu vijf weken, maar kan maar geen genoeg krijgen van China!

Tot snel weer!

Liz



  • 25 November 2009 - 15:21

    Marianne:

    Alles is weer hartstikke leuk om te lezen.
    Ik ga China met hele andere ogen bekijken.
    Goede vliegreis toegewenst en tot gauw maar weer op je site. Veel plezier!
    Groetjes, Marianne

  • 25 November 2009 - 16:56

    Papa En Mama:

    he party-animal, je zag toch niet dubbel van al dat feesten he? We hebben je verhaal 2 keer gekregen. Nou is het ook wel een verhaal om meerdere keren te lezen! Hoe moet jij straks weer wennen in dit koude kikkerlandje?! veel liefs xx

  • 25 November 2009 - 18:43

    Mei En Ling:

    Wij willen meer foto,s

  • 26 November 2009 - 09:14

    Opa:

    Hoe vertaal je nu eethonden,en gaan ze die dan opeten?Ik vind het zo knap van je dat je weer even een vervoermiddel neemt en naar een ander gedeelte gaat je bent gewoon thuis in China, je moet toch een goede atlas bij je hebben.
    Een dikke kus van Opaxx

  • 26 November 2009 - 16:46

    Papa En Mama:

    Wat een prachtige en gezellige foto's!
    Goede reis naar Hainan zaterdag! xx

  • 03 December 2009 - 09:29

    Marleen:

    Ha meis,

    En waar zit je nu?? In de zon? Ik ben nu Shanghai.. wat een modern gedoe hier, bah! Yangshuo is een stuk beter haha!! Genieten daar he!!!! XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshuo

voorbereidingen transmongolie express

Recente Reisverslagen:

16 December 2009

wat een gezelligheid

25 November 2009

kunfu fighting

14 November 2009

net venetie

06 November 2009

the westlake

01 November 2009

Weer verder
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 78309

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: