same same but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van liz poppe - WaarBenJij.nu same same but different - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van liz poppe - WaarBenJij.nu

same same but different

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

10 Augustus 2010 | Thailand, Bangkok


Dit is al een tijdje geleden.
Helaas komen er geen foto's bij dit verhaal, want mijn camera en mp 3 speler zijn gestolen.

In Siem Reap ben ik 6 dagen gebleven.Ankor Wat is fantastisch mooi. Met een tuk tuk reed ik erheen. Ik had een pas voor drie dagen gekocht, dus kon ik in deze dagen de tempels bekijken. Je vraagt je echt af hoe ze dit vroeger konden bouwen. Samen met een andere reiziger gingen we een paar tempels af. je huurt een tuk tuk voor de hele dag. Ze wachten op je om je naar de volgende plek te brengen.
Wat ik heel mooi vond, was de tempel in de jungle. Bomen groeien over de tempel heen.

Dezelfde dag besloot ik naar een weeshuis te gaan.Wat zijn ze hier lief en zo blij met het allerkleinste gebaar.Elke avond voeren ze een show op en hopen zo geld in te zamelen. Ik heb daar heel wat geknuffeld.

Die avond zou ik een vriend in een hotel treffen. Wist ik veel dat het het duurste hotel in Cambodja was! Hij was bevriend met de eigenaar en ze nodigden mij uit om samen te eten. Ik heb toch luxe gegeten. Daar zat ik dan in een BMW met mijn backpackers kleren aan.Dat was een aparte dag met extremen, van arm naar rijk.

De volgende dag kocht ik twee grote zakken met lollies voor de weeshuiskinderen. Ik was alleen verdwaald en kon de plek niet meer vinden. Toen ben ik maar de hele avond langs de hutjes in de stad gegaan om families een lollie te geven, wat waren ze dankbaar en niet alleen de kinderen, hihi.

Ik had een tuk tuk voor een dag gehuurd en vertelde hem dat hij gewoon maar moest rijden. We hebben een paar uur door de natuur gereden, prachtig hier. We eindigden bij een plek waar volgens hem een tempel moest zijn. Nadat ik 2 uur door de jungle had gelopen, zag ik nog steeds geen tempel. Ik kwam uit bij een riviertje. Ik vroeg een man waar toch die tempel was.Een thaise man legde mij uit dat we bij the holy water waren beland.Ok miscommunicatie. Hij vertelde mij de historie van deze plek, erg interessant.Ik vertelde later wel aan mijn tuk tuk driver dat er geen tempel was.

Na twee dagen had ik weer genoeg tempels gezien voor een jaar.Die avond lekker wezen stappen.

Er lopen hier heel veel straatkinderen rond en ze vragen de hele tijd om geld of om iets voor ze te kopen. Toen ik dat niet wilde doen, greep een kleine mij vast en sloeg me, ik ben meteen een stuk harder hier geworden.

Ik besloot een ticket naar Phuket, Thailand, te nemen.
Na een dag reizen, kwam ik in een heel mooi hotel aan, heerlijk een goed bed!Je kunt echt merken dat je in het regenseizoen zit, want het kan hier regenen....
Hier had ik een paar Russische vrienden. We aten samen en besloten s'nachts in zee te zwemmen. De hele nacht bleven we op het strand, het was heerlijk. Toen we terug bij onze brommers kwamen, zagen we dat mijn tas opengescheurd was.Mijn camera en mp 3 speler waren weg,de rest lag op de grond. ook was er een portemonnee gestolen. Een bitter einde na zo'n leuke nacht.

Na een paar dagen, besloot ik een bus te pakken naar Kho Samui. De reis zou 6 uur duren. In Thailand moet je gewoon het dubbele er bij optellen en dat is je reisduur.Het was weer een reis waar je u tegen zei, maar weer ontzettend gelachen.
Met mijn australische vriendin Jules hebben we het eiland ontdekt. We hebben een ontzettend zware track gemaakt, maar het uitzicht was stunning!We zaten bovenop een berg, onder de waterval met onze eigen private pool. Het water was zo fris en blauw. s'Avonds gingen we uit ons dak in een reggea bar, alleen om daar te komen, moesten we langs heleboel ladyboy bars, ach weer eens wat anders.

Kho Samui is niet mijn eiland en ik besloot de boot naar Kho Tao te nemen.Het regende en stormde onderweg. Ik viel in slaap en schrok wakker door een hoge golf, mijn hand lag prompt op de schoot van mijn buurman en die wist zich geen raad. Met een rood gezicht mompelde ik wat excuses, haha.
Toen we bij de pier aan kwamen, was het een grote rotzooi om de boot af te komen, geen organisatie, maar dat hadden jullie misschien al door.

Ik nam een jeep en zag wel waar hij mij heen bracht. Wat een mooi eiland is dit. Ik ben hier 3 jaar geleden ook geweest en ik vind het hier fantastisch!Ik was alleen de naam van het resort vergeten, waar ik toen verbleef. Ik werd in the middle of nowhere gedropt bij een paar bungalows. Maar ik had in mijn hoofd dat ik in hetzelfde resort wilde verblijven als een paar jaar geleden.Geloof me, ik heb het hele eiland gezien, maar eindelijk vond ik de plaats en het voelde als home sweet home.Een bungalow aan zee, geweldig!Hier blijf ik lekker een paar dagen. Met mijn colaatje en mijn boeken ben ik hier helemaal gelukkig. Het regent hier veel, dus bruin zal ik niet zijn.

Ik ga nu terug naar mijn bungalow, op jacht naar de rat die ik in mijn badkamer heb opgesloten. Aan dieren geen gebrek.

liefs Liz


  • 10 Augustus 2010 - 14:42

    Astrid:

    Hey Liesbeth, wat een belevenissen weer. Geniet
    van je laatste dagen voordat je vertrekt naar het kikkerlandje Nederland.
    Het zal weer afkicken worden voor je....groetjes Astrid

  • 10 Augustus 2010 - 14:47

    Sas:

    Balen zeg van je spullen. Maar volgens mij ben je toch weer aan het genieten. Blijf dat lekker nog even doen. Dikke kus!

  • 10 Augustus 2010 - 15:35

    Inge:

    Hey Liz!
    Jij maakt wat mee zo he pffffffff....
    Over 6 dagen weer terug..time flies he!!!
    Geniet er nog maar ff lekker van!
    liefs, Inge

  • 10 Augustus 2010 - 16:33

    CHARLES H.:

    LIEVE LIZ. WAT ZUL JIJ LATER NOG MET ONTZETTING TERUGDENKEN AAN DEZE REIZEN MET HUN ONDENKBARE MAAR TOCH SPANNENDE ONTBERINGEN ! JE BENT VOLGENDE WEEK TERUG, IK HOOP IN GOEDE GEZONDHEID. IK VIND JE ERG MOEDIG. GROETJES, C.J.H.

  • 10 Augustus 2010 - 17:01

    Marloes:

    klinkt allemaal weer helemaal als Lies :) Geniet nog ff lekker he! Enne succes met je rat...........;)

    kus

  • 10 Augustus 2010 - 17:34

    Niels:

    Lies! Zonde van de jatpartij, maar je hebt het geweldig nu volgens mij! Geniet van je laatste dagen daar en dan terug naar t koude kikkerland! Xx!

  • 11 Augustus 2010 - 09:04

    Papa En Mama:

    Wat een verhalen zeg! We zijn weer onder de indruk en super trots op je! Dan is het hier in Frankrijk eigenlijk maar saai:)We kijken er naar uit je weer te zien, al is zowel jouw vakantie als die van ons dan voorbij, maar dan zijn er altijd nog de verhalen! on t`embrasse! xx

  • 13 Augustus 2010 - 08:47

    Lida:

    Wat leuk dat je Ankor Wat ook zo mooi vindt!

    Geniet nog aar lekkeren grotejs,

    Lida

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

de reiskriebels zijn er weer

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2010

weer naar huis

10 Augustus 2010

same same but different

27 Juli 2010

Kinderen en de natuur maken een mens gelukkig

17 Juli 2010

Naar Laos

10 Juli 2010

De reis gaat weer beginnen
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 78290

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: