weer terug naar huis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van liz poppe - WaarBenJij.nu weer terug naar huis - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van liz poppe - WaarBenJij.nu

weer terug naar huis

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

31 December 2010 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Nog een paar uur en dan zit ik weer in het vliegtuig naar het koude kikkerlandje. En ik wil nog niet naar huis, het is hier veel te leuk,hihi.

Wat mij opvalt aan Amerika is dat er zoveel daklozen op straat zijn, erg zielig.

Met de Franse jongens ging ik op roadtrip.
We vertrokken vroeg in de morgen naar LA.De tocht was erg mooi en met de muziek keihard waren we onderweg. Gezellig met ze vijven in de auto. Lekker krap dus.
In LA aangekomen was het erg lekker weer. s'Avonds liepen we over the walk of fame.Een straat met allemaal namen van bekende mensen. Het hostel was erg gezellig. Ik was van plan om eens vroeg naar bed te gaan, maar natuurlijk was het weer veel te gezellig. Ik heb uren met mijn Aziatische roommates gepraat.

De volgende dag reden we in alle vroegte naar San Diego. Het was een erg mooie tocht langs de kust. We stopten om wilde zeeleeuwen te zien. Er was een jonkie bij, zo lief!
In San Diego scheen heerlijk de zon.
We besloten wat te gaan lopen. Opeens was er geschreeuw en renden twee jongens keihard weg uit een restaursnt. De serveerster probeerde ze nog te pakken. De jongens waren weggegaan zonder te betalen. Maar...ze waren hun jas vergeten. Samen keken we wat er in hun jas zat. Er zaten tickets in voor een bekende voetbalmatch. De kaarten bedroegen samen een bedrag van 200 dollar. Wat hebben we gelachen, nu moesten ze wel terugkomen. Natuurlijk hebben we gewacht tot ze met hangende pootjes terug zouden komen, wat een mop!

De volgende dag nam ik de ferry naar een eiland. lekker op het strand gelegen, wel met mijn kleren aan, want het was toch wat fris.

De volgende dag vertrokken we weer naar LA. Hier ben ik vier dagen gebleven. Ik vind het een indrukwekkende stad.Ik zat midden in Hollywood.

het was erg gezellig in het hostel, maar het was een erg luidrustig hostel, dus weinig slaap.
De volgende dag nam ik de bus naar downtown LA.De busrit duurde een uur. Wat een belevenis. Er kwamen allerlei vreemde mensen in de bus, van daklozen tot drugsverslaafden.
Het leek wel of ik midden in Mexico uitstapte. Ik was de enige buitenlander in de buurt.Geen Amerikaan of buitenlander te bekennen, alleen maar Mexicanen. Wat een gezelligheid op straat. Overal muziek en eten op straat. Ik heb de hele middag heerlijk geshopt. Ik vond het er zo gezellig.

De volgende dag liep ik de heuvel op naar the hollywoodsigne. De natuur hierboven is zo mooi. Heerlijk met mijn boek bij the holleywoodsigne gezeten.s'Avonds zijn we gezellig gaan stappen.

Op donderdag nam ik de bus naar Venicebeach. Alles is hier zover uit elkaar. Het was bijna twee uur met de bus. Gezellig langs de boulevard gelopen en naar mannen gekeken die zich aan het uitsloven waren met gewichten.

De volgende dag nam ik de vlucht terug naar San fran. Ik was weer thuis! Ik gooide mijn spullen neer en ging eerst iedereen gedag zeggen.
De volgende dag spendeerde ik in China town. Naar de kapper en nog wat souvenirs shoppen.s'Avonds gingen we mijn laatste avond vieren en gingen we lekker stappen.

En nu zit ik achter de computer en over een half uur wordt ik opgehaald door de shuttlebus. Ik wens iedereen gelukkig nieuwjaar!
Op naar mijn volgende trip!

Liz

• 31 December 2010 - 20:29

Tessa:

Hey meis,
    alvast en gelukkig Nieuwjaar!
    Een hele goede vlucht terug!!
    En spreken elkaar snel in het nieuwe jaar!
    Heb weer genoten van je verhalen:)

kuss Tessa

• 31 December 2010 - 20:43

Opa:

Nu, morgenochtend sta ik op Schiphol,
    Hoop dat je een goede reis heb,ik zal blij zijn als je bij mij in de auto zit, ik verheug mij erop. xxx

• 31 December 2010 - 21:02

Inge:

Hoi hoi!
    Time flies when you are having fun.....!!
    Bedankt voor je gezellige verhalen!
    Goeie reis terug en je bent altijd welkom om op Liesbos 114 een bakkie te komen doen!!!

liefs, Inge

• 02 Januari 2011 - 11:39

Elise:

Wat een mooie reis heb je gemaakt!
    Ik ben benieuwd naar je volgende plannen :-)!