Suprise - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van liz poppe - WaarBenJij.nu Suprise - Reisverslag uit Hillegom, Nederland van liz poppe - WaarBenJij.nu

Suprise

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

10 November 2011 | Nederland, Hillegom


Je zal het niet geloven en ik geloof het zelf ook nog niet, maar ik ben weer terug in het koude, koude kikkerlandje....Het geld was op, dus ik moest terug.

Na Shanghai nam ik de trein die 9 uur duurde naar Xiamen. Xiamen: strand, zon, palmbomen en feesten. Wat een geweldige plaats. Ik woonde in een hele oude buurt waar iedereen buiten woont en leeft. Oosterse geluiden en geuren dwalen om je heen.

Ik heb hier een maand gezeten, dus het werd wel een beetje mijn thuis.

Ik sliep uit, daarna naar het strand, s'middags fietsen of wat rondlopen en s'avonds bij de universiteit eten, langs mijn favoriete kapster en daarna klaar om te stappen! Ik ontmoette iedereen in de kroeg Helen's en hierna vertrokken we naar de discotheek 1801.
Het was een heerlijk leventje.Hier zou ik kunnen wonen!

Maar helaas mijn bankrekening dacht er anders over en het was lasig om voor een paar weken een baan te vinden. Je kan hier makkelijk aan de bak, maar dan moet je hier wel een jaar gaan wonen ( en daar ga ik nu over nadenken.)Het is daar trouwens nog steeds 22 graden.

Ik ben dus weer gezellig thuis en ik moet weer erg wennen. Het is fijn om weer thuis te zijn, maar ik droom alweer van het buitenland. In het nieuwe jaar wil ik graag een cursus Chinees doen, dus de plannen om terug te keren zijn er zeker wel.



Be continued.....

  • 10 November 2011 - 19:08

    Yvonne TV:

    Ben je toch nog met de feestdagen thuis bij je familie.
    Wat er volgend jaar komt, zie je dan wel weer.
    Je hebt in ieder geval een schat aan herinneringen en mooie foto's en
    natuurlijk vrienden erbij gekregen. Doe "rustig" aan, want je moet het
    allemaal even verwerken.....

  • 10 November 2011 - 20:45

    Papa En Mama:

    Wij vinden het fijn dat je weer thuis bent, en dat je gezellig tot eind november bij ons woont. We genieten van alle verhalen die steeds maar weer bij je opborrelen. We kunnen ons inmiddels heel goed voorstellen dat je het in China zo naar je zin hebt! We zijn heel trots op je dat je het zo goed redt in je eentje. Overal verzamel je mensen om je heen en je krijgt heel veel gedaan. Via jouw meemakingen krijgen wij een waarderende kijk in het chinese leven. Nu terug naar het werkzame leven hier in Nederland en dan maar weer sparen.....

  • 10 November 2011 - 22:46

    Tante Sietske:

    Dit avontuur weer achter de rug. Voor je vrienden en familie in Nederland ook heerlijk dat je er weer bent, maar ik begrijp dat het blijft kriebelen en blijf dus benieuwd naar je verdere plannen.
    Liefs van je tante!

  • 11 November 2011 - 12:19

    Opa P.G.v.d. Weijden:

    Het is leuk om je uit te zwaaien maar voor mij het afhalen en dat je weer veilig heelhuids thuis bent. Heb vaak gedacht zo,n klein meisje tussen milioenen chinezen, maar de ervaring is dat je dat goed doet ik vind het erg knap van je, en neem mijn petje voor je af.

    dikke kus van Opa.

  • 11 November 2011 - 13:19

    Cjh:

    Lieve Liesbeth. Welkom in NL! Je bent iets eerder terig dan gedacht, maar dat is fijn. Ik begrijp, dat je voorshands weer Molenstraat 2a als jouw thuis gaat beschouwen. Een dezer dagen zie ik je wel weer, als je afscheid neemt van je "stand-in" die

  • 11 November 2011 - 15:48

    Marianne:

    Hoi Liesbeth,
    Welkom thuis!
    Ja, als je tegen jou zegt "home sweet home" weet ik niet wat jij als je "home" ziet.
    Jij bent wat ze zeggen gewoon een wereldburger, die er zelf voor zorgt dat zij zich overal "thuis" voelt.
    Bedankt dat we weer mee mochten leven d.m.v. je reisverslagen.
    Dag, Liesbeth

  • 12 November 2011 - 10:58

    Roel En Roelie:

    Wat ziet het er leuk en mooi uit .
    Een echt vakantie gevoel krijg je bij deze foto's
    Geen idee nog hoe het leven te toetsen aan dat van ons ,maar dit komt misschien nog wel als we wat meer verhalen horen .
    Dat je het naar je zin hebt "spat"van de foto's af.
    Maar gelukkig heb je hier nog een warm thuis.
    Succes maandag en tot gauw.

  • 12 November 2011 - 21:37

    Nina:

    Hey meis........wat lees ik nu........ weer thuis.......
    Nou dan ga ik gauw bellen.......
    xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Hillegom

China here I come

Het is weer zover. De kriebels zijn er weer. Op naar China en Thailand.

Recente Reisverslagen:

10 November 2011

Suprise

07 Oktober 2011

ultieme vrijheid

06 September 2011

nihou

22 Augustus 2011

China here I come
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 471
Totaal aantal bezoekers 78301

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: