weer volop genieten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van liz poppe - WaarBenJij.nu weer volop genieten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van liz poppe - WaarBenJij.nu

weer volop genieten

Blijf op de hoogte en volg liz

10 Augustus 2012 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik wil de tijd stilzetten.

Twee weken geleden nam ik het vliegtuig vanuit Nederland naar Maleisie, Kuala Lumpur.Het eerste wat opviel was de hitte. Ik verbleef in een aardig hostel in Kl.Op het vliegveld kwam ik een Nederlandse jongen tegen en we deelden een taxi naar de hoofdstad.

Drie dagen trokken we met elkaar op. We namen een locale bus naar de tempel met de 272 treden. Bovenaan waren allemaal apen die op zoek waren naar eten. De meeste tijd in Kl hing ik in China town rond en liet ik weer heerlijk mijn haren wassen en masseren.

Na drie dagen nam ik het vliegtuig naar Kuala Bharu in het noorden. Daar aangekomen nam ik de boot naar de Prehentian islands. Witte stranden, palmbomen en azuurblauw water. De eerste nacht verbleef ik op het eiland Kecil. Ik deelde mijn kamer met een Schots meisje Kate. Ik had een kamer voor mezelf, maar toen zij aankwam,was alles vol, dus bood ik aan dat ze bij mij op de kamer kon slapen. De volgende dag bedachtt ik me dat ik niet eens wist hoe ze heette. Dit eiland is mooi, maar luidruchtig. Ik besloot de boot te pakken naar Besar. Wat een mooi eiland! Ik had een eigen huisje met mijn eigen huisdieren. Zaza de kakkerlak, leo de lizard en pieter de pythonsnake onder de huisjes. Dat was een hele commotie toen pieter ontdekt werd. Hij was dan ook twee meter lang. Voor mijn raam zag ik allemaal mensen lopen en foto's nemen, maar ik wilde lekker rustig slapen. Na een tijdje toch maar even vragen wat er was. Ohh onder je huisje ligt een python, meer niet.Heb daarna wel even mijn huisje gecontroleerd of er misschien nog meer slangen waren. Ben daarna gewoon rustig gaan slapen. Ook Kate kwam later en we deelden weer een hut. We hebben een jungle tocht gemaakt en we hebben op stranden gelegen waar wij in Nl alleen maar van kunnen dromen.Hier verbleef ik 4 nachten. Mijn boek van 700 pagina's was uit, ik was al een stuk bruiner en ik wilde wat actie, dus het was tijd om verder te gaan.

Ik nam de bus naar George town ( Pedang)We hadden een gezellige groep en na 6 uur kwamen we in het westen van Maleisie aan. Je raadt het nooit, maar daar vond ik Kate weer. We hebben twee leuke dagen met twee leerkrachten uit Engeland doorgebracht. We hebben heerlijk in Little India gegeten, hebben de bus gepakt naar het strand en de liggende boedha en we zijn met een kabelbaan naar de top geweest. Wat een uitzicht. Bij de tempel ben ik gezegend en kreeg ik water over mij heen en een armbandje om.

Hierna ging iedereen weer uitelkaar en besloot ik de bus te pakken naar de cameron highlands ( de theeplantages)
Na een rit van 5 uur kwamen we hoog in de bergen aan. Het was 19 graden en dat was even wennen,maar ook lekker verfrissend.
Met drie jongens besloten we een makkelijke junglehike te gaan maken van een uur. Nou niet dus. We zijn offroad gegaan en hebben een hike van ruim vier uur gemaakt. 2 1/2 uur stijl omhoog door de jungle en ze noemen het niet voor niets een tropisch regenwoud, want het stortregende! Het was een heel zware tocht, maar ik heb doorgezet en daarna voel je je zo goed. Ik was druip nat en heel vies, want het was erg glad. Toen we eindelijk weer de beschaafe wereld zagen ( net voor de subnset terug), konden we ons zelf niet eens herkennen, zo vies waren we.Maar wat is de jungle mooi en al die geluiden om je heen, fantastisch! En voor het eerst nam ik een heel lange, warme douche, ipv 3 keer per dag een koude douche. De volgende dag ben ik naar de theeplantages gelopen en heb ik daar locale thee gedronken ( het smaakte naar earl grey)

De volgende middag nam ik de bus terug naar KL, een reis van 5 uur. Het openbaar vervoer is hier geweldig en aardig goedkoop ( 10 euro voor 5 uur in de bus) Ik kwam in de avond aan en heb in Kl meteen mijn ticket naar Borneo voor de volgende ochtend geboekt. s'Avonds een drankje op het dak gedaan.

En zo vloog ik gisteren van Kl naar Kino Kinabalu (KK), Borneo.
Gisteren liep ik alleen door de stad en vroeg aan twee jongens of ik mee kon eten. Twee ontzettend lieve ( homo) Australische jongens namen mij hierna mee naar een tent met live muziek.Ik verblijf in een rustig hostel en ik zoek mijn vertier in de stad. Vandaag een nieuwe bril gekocht ( was in een uurtje klaar!)massage gehad en even aan het strand gelegen. Morgen neem ik de boot naar een mooi eiland en blijf daar de middag. Je kan daar niet overnachten. Ik wil de orang oetangs gaan bekijken en een jungletrack van 2 dagen gaan doen, maar dat allemaal voor een volgende keer!

Ik vind Maleisie een mooi land, maar wel een erg makkelijk land om in te reizen en best wel duur. De mensen zijn aardig, maar toch gaat mijn hart uit naar China. Je moet daar meer je best doen en dat vind ik juist leuk.

Zonnige groeten van Liz

  • 10 Augustus 2012 - 18:44

    Opa:

    Lieve Liesbeth, Ben blij iets te horen dat het goed gaat. Je neemt maar even een vliegtuig of een boot, dat is is heel gewoon, en dat je steeds vrienden zo snel om je heen hebt en maar weer een
    nieuw onderdak, fantatisch hoor. Hele mooie foto's. Nu geniet maar weer verder en pas op voor de beestjes en slangen. Je ziet er goed uit op de foto's. Liefs vsan Opa en tot de volgernde brief.xxx

  • 11 Augustus 2012 - 09:11

    Marianne:

    Wat leuk weer Liesbeth. Vooral omdat wij heel veel plaatsen herkennen in Maleisië.
    Dat jij het het makkelijk land vind om te reizen snap ik heel goed. Het is een keurig land en (bijna) iedereen spreekt er goed Engels.Jij bent gek op het avontuur! Moet wel zeggen dat die python toch wel wat heeft als huisdier hoor!
    Heel veel avontuur toegewenst op Borneo en omgeving. Tot je volgende verhaal!
    Groetjes, Peter en Marianne

  • 11 Augustus 2012 - 13:23

    Niels:

    Lies! Wat geweldig weer om te lezen. Zo te zien gaat het wederom super daar. Ik ben erg benieuwd naar je verhalen. Met name ook de verhalen over de mensen daar vind ik altijd super om van je te horen.

    Geniet er van juf ;-)

  • 11 Augustus 2012 - 23:46

    Charlotte:

    Ha lieve nicht,
    Mijn moeder vroeg laatst: zal ik de reisverslagen van Liesbeth eens naar je doorsturen? Natuurlijk wilde ik dat. Ik was erg benieuwd!! :-)
    Wat een mooie verhalen! En wat beleef je veel. Ik wens je nog heel veel reisplezier!
    Geniet ervan!!
    Liefs Charlotte

  • 12 Augustus 2012 - 01:54

    Antoine En Anita Zwagerman:

    Hoi Liesbeth,

    Wat een geweldige ervaringen allemaal! Net voordat wij ons laatste tripje maken in Vietnam kunnen we je verslag nog lezen. We gaan zo meteen 2 dagen naar de Mekong Delta( varen, fietsen, logeren bij locals) dan zit onze reis er alweer op. Vanuit Saigon heel veel groeten en tot horens. Nog heel veel plezier en "take care"!!

    Antoine en Anita

  • 12 Augustus 2012 - 21:27

    Charles:

    Hy.ik ben in hillegom :) jammer dat je niet hier bent. Je suis avec tes parents avec un amis de France. Je te souhaite de bonne vacances. Tot ziens Lies Et j espere que tu seras la la prochaine fois :) bye

  • 12 Augustus 2012 - 22:27

    Hans En Marieke:

    Hoi Liesbeth, wat een avonturen. Het lijkt me schitterend daar. Ik ken de woordjes kecil dat betekent klein en besar betekent, denk dat Borneo wel wat primitiever zal zijn. Ben benieuwd hoe je borneo en de orang oetans zal vinden. We hebben ze gezien in noord sumatra. Dat was heel bijzonder. Het zijn net mensjes. Je ziet ze denken, denk ik.
    De Groetjes Hans en Marieke en een hele goede reis verder

  • 13 Augustus 2012 - 08:16

    Papa En Mama:

    Hoi Lies, nu weer vanuit Nederland een reaktie, hoewel we nog steeds frans praten. Het is erg gezellig met Charles en Johan. Vandaag gaan ze naar Amsterdam om Jasper te bezoeken. Charles spreekt nog steeds een paar woorden nederlands. Wat maak je weer een hoop mee, de foto's spreken voor zich, ziet er wederom indrukwekkend uit! Dag lieverd a bientot! XX

  • 13 Augustus 2012 - 11:19

    Lida:

    Leuk Maleisie, heel herkenbaar!
    Wij zijn net treug uit Kroatie, lekker zonig en warm.
    Veel plezier in Borneo

    Groetjes,
    Lida

  • 14 Augustus 2012 - 11:22

    Tante Herma:


    Lieve Liesbeth,

    Met belangstelling lezen we je verhaal.
    Wat een belevenissen. Een python onder je huisje maak je niet dagelijks mee.
    Ik zou geen oog dicht meer hebben gedaan.
    Jij dus wel!
    Geniet verder van deze reis!
    Groetjes en liefs van ons,
    tante Herma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 824
Totaal aantal bezoekers 78302

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: