Sawadee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van liz poppe - WaarBenJij.nu Sawadee - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van liz poppe - WaarBenJij.nu

Sawadee

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

22 Februari 2013 | Thailand, Bangkok

Reizen is verslavend!

Hallo allemaal,
(eindelijk) een berichtje vanuit Thailand.
Ik ben nu drie weken hier en ik vermaak mij prima.
Toen ik in Bangkok aankwam, vond ik een oud hostel. Ik gooide mijn spullen neer en ben eerst maar eens met iedereen gaan praten. Ik had energie voor 10. Nadat ik iedereen had leren kennen, ben ik even gaan slapen en ' s avonds een drankje gedaan op Kho San Road. De volgende dag had ik een stuk minder energie, haha. Met twee mensen hebben we een rivercruise gemaakt en hierna hebben we een heerlijke massage genomen. Ook regelde ik meteen mijn vliegticket naar Nepal.

Na een paar dagen Bangkok besloot ik naar het zuidoosten van Thailand te gaan. Na 8 uur reizen kwam ik op Koh Chang aan. Alles zat vol op het eiland, dus uiteindelijk belandde ik in een duur resort. Voor een nacht was dit heerlijk, maar veel te duur, dus de volgende dag vroeg opgestaan en een houten bungalow gezocht. Hierna lekker op het strand gezeten.
Koh Chang is mooi, maar Koh Mak is nog mooier, dus samen met twee Finse jongens besloot ik de boot te pakken naar het andere eiland. Palmbomen, blauwe zee en rieten bungalows. Heerlijk hier. Er mochten geen auto's op het eiland, dus je kon makkelijk ( nou makkelijk, met 40 graden een heuvel op fietsen, doet toch wel iets met je)op het eiland fietsen.
Elke dag at ik in mijn favoriete tentje en ik heb heel wat boeken gelezen.

Na een week wilde ik wel weer eens wat doen en reisde ik weer acht uur terug naar Bangkok. Ik kwam in de avond aan, heb een drankje geaan en ben gaan slapen. Toen ik opstond besloot ik de trein naar Ayuttaha te pakken ( de oude hoofdstad van Bangkok.) Ik kocht een kaartje en de vrouw achter het loket zei dat de trein nu zou vertrekken, ik als een haas een spurt getrokken om mijn trein te kunnen halen. Mensen keken mij aan of ik gek was, de trein vertrok een half uur later! Ik zat in de coupe met de locals ( ik betaalde dan ook 50 cent voor mijn kaartje voor een reis van anderhalf uur) Twee keer viel er iemand door een bankje heen en onderweg werd er een nieuw raam getimmerd.
Na 3 uur kwam ik in de oude hoofdstad aan. Ik vond een mooi hostel en ben daarna met een Franse jongen de stad gaan verkennen. 6 avonden achter elkaar vierden ze daar Chinees nieuwjaar. Overal kraamjes met eten, vuurwerk, muziek en mensen verkleed als draak. Het was echt leuk om daar rond te dwalen. Voor de kinderen kochten we ballonnen en gaven die dan weg. We kochten verschillende cakejes en snoepjes en deelden die samen. Super dag.

De volgende dag boekte ik een boattrip voor de namiddag. maar eerst huurde ik een fiets om een paar tempels te bezichtigen. Wat een mooie tempels! Op straat kwam ik af en toe een olifant tegen. Na drie uur fietsen moest ik toch maar eens teruggaan voor mijn boattrip, maar natuurlijk raakte ik verdwaald. Toen ik opeens op de snelweg fietste, kwam ik toch echt tot het besef dat ik de weg maar eens moest vragen. Na een uur kwam ik zwetend aan in mijn hostel en had ik 1 minuut om mij om te kleden voordat de boottrip begon.

We gingen de rivier op en we bezochten ontzettend mooie tempels en bij sunset is het helemaal mooi.
De volgende dag besloot ik de locale bus naar Kanchanaburi te pakken. na 5 uur uur en 1 keer overstappen kwam ik aan en vond ik een heel goedkope bungalow aan de rivier. Dit plaatje is bekend om the death railway. In de 2e W.O besloten de Japanners een treinrails aan te leggen van Bangkok t/m Birma ( 415 km lang) Gevangenen van de Japanners moesten hier aan werken en heel,heel veel mensen overleden hierdoor.

Met twee Nederlanders hebben we een tuk-tuk gehuurd voor een paar uur en zijn we naar een onwijs mooie drakentempel gegaan, ook hebben we een Chineze begraafplaats bezocht en twee mooie tempels. Onze tuktukchauffeur was net Bob de Rooy ( Paul de Leeuw. hello bobbers) Hij droeg een roze helm en een roze tshirt. Elke keer als we terugkwamen had hij iets eten voor ons gehaald, zo lief.

Ik zit hier nu al een week, mede omdat ik ook ziek ben geworden en ik dus even moet uitzieken. Morgen reis ik terug naar Bangkok en maandag zit ik in het vliegtuig naar Nepal. Ik heb er echt onwijs zin in. Ik mis mijn lieve leerlingen van groep 1/2 c en zo ben ik in Nepal toch met kinderen bezig.
Vanaf dinsdag ben ik weer juf Liesbeth.
Volgende keer een verslag vanuit Nepal!

Liefs Liz

  • 22 Februari 2013 - 12:08

    Papa En Mama:

    Dag lieverd, het was voor jou maar ook voor ons wel heftig dat je zo ziek was, dan ben je wel ver weg hoor! (Gelukkig waren er lieve mensen om je heen!) Maar gelukkig gaat het nu beter en heb je er weer heel veel zin in! Prachtige fotos en een mooi verhaal, je ziet er blij en gezond uit. Volgende week een nieuw en heel spannend avontuur! Op naar de kindertjes....
    Veel liefs van ons xxxxx

  • 22 Februari 2013 - 13:43

    Neeltje:

    Ik vond de foto van mijn mannelijke evenbeeld (wat een kanjer) het mooist!

  • 22 Februari 2013 - 14:19

    Janneke En René:

    Hi lieve zus, wat een prachtige foto's, geweldig die bungalow, en wat heb je een lekker kleurtje. was wel even schrikken toen ik via mama hoorde dat je zo ziek was, dan is er wel even erg veel afstand, hopen dat je snel weer opknapt. We wensen je alvast heel veel plezier in Nepal met de kindjes. Geniet ervan! Veel liefs van Janneke en René

  • 22 Februari 2013 - 14:57

    Charles Hulsebosch.:

    Lieve stoere Liesbeth.
    Hoe kun jij toch steeds zulke geschikte onderkomens vinden en zo snel, op een keer na dan. Wij waren twee jaar geleden ook in Kachnaburi en bezochten daar o.m. het bijbehorende museum. Ontstellend, wat die Jappen daar uitgevogeld hebben. Wat dat betreft waren zij de gelijken van Nazi-Duitsland. Wens je een mooie reid naar Nepal. Dat je daar snel een min of meer betalende baan kunt vinden als "Juf Liesbeth" wens ik je toe. Liefs, c.j.H.

  • 22 Februari 2013 - 16:21

    Opa:

    Lieve Liesbeth, Blij dat je weer beter bent en weer verder geniet, mooie foto's en wat een natuur.
    Het is onbegrijpelijk hoe je steeds weer verder reist en organiseert. Nu naar de kindertjes en hoop dat het naar je verwachtingen voldoet. veel liefs van Lenie en Opa.

  • 23 Februari 2013 - 19:17

    Marja:

    Ha die Liz,

    Super foto's, met een stralende en genietende L. Hopelijk ben je weer helemaal opgeknapt. Geniet van je volgende avontuur als Juf in Nepal.

    Liefs,
    Marja

  • 24 Februari 2013 - 11:14

    Madelief:

    Sawadika juf Liesbeth,

    Mamaaa kijk juf Liesbeth, ohhh boedha en weer juf liesbeth. Mama heeft me het reisverslag verteld en de foto's laten zien! Wat een leuke avonturen en mooi weer zo te zien aan je kleur!

    Ga genieten in Nepal!

    Xxx Madelief

  • 24 Februari 2013 - 13:55

    Anita Zwagerman:

    Hoi Liesbeth,

    Hier alweer sneeuw en daar hebben wij al zoveel genoeg van gezien! Helemaal jaloers op jouw belevenissen, de warmte en de mooie natuur!
    Een andere wereld dus! Sterkte met je "ziekte" en goede reis naar Nepal gewenst!

    Groetjes Anita Zwagerman

  • 25 Februari 2013 - 11:25

    Marielle:

    Reiskriebels!!! Als ik dit zo lees dan wil ik daar ook zijn.. zo jaloers! Geniet ervan en ik hoop dat Nepal brengt wat je er van verwacht! Geniet en luister goed naar je gevoel. Ik wacht je volgende verslag weer af!
    x Marielle

  • 25 Februari 2013 - 15:00

    Lida:

    Hoi Liesbeth, ziek geweest lees ik overal. Wat heb je gehad?
    Goed dat je de tijd genomen hebt om te herstellen.
    Heerlijk om te lezen over al die mooie plekjes, helemaal als het hier aan de koude kant is.
    Goede reis naar Nepal en gezellige start weer als juf!

    Liefs,

    Lida

  • 26 Februari 2013 - 17:28

    Jacqy:

    Hoi Liesbeth,
    Wat een mooie foto's met een stralende Liesbeth. Volgens mij heb jij het wel naar je zin en mis je Hillegom helemaal niet, ha..., ha...! Wat leuk om de verslagen te lezen: fietsen en dan olifanten tegen komen, geweldig! Ik wens je nog een hele mooie tijd en veel plezier in Nepal met de kindjes. Ik kijk uit naar je volgende verslagen en foto's.
    Vr gr Jacqy

  • 22 Maart 2013 - 11:26

    Suus:

    heee lizzz

    wat een mooi verslag en onwijs mooie foto's zo te zien heb je al veel gezien en gedaan
    en nu ben je inmiddels al even aan het werk in nepal helemaal jouw ding denk ik zo tussen al die kids
    geniet er lekker van en ik kijk uit naar je nieuwe verslag en foto's!!!
    wel balen dat je ziek bent geweest meis hoop voor je dat dat de laatste keer is geweest


    het is wel stl hoor in het pand zonder je hihiihi ;);)

    veel liefs xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 945
Totaal aantal bezoekers 78317

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: