Groeten uit het zonnige pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van liz poppe - WaarBenJij.nu Groeten uit het zonnige pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van liz poppe - WaarBenJij.nu

Groeten uit het zonnige pokhara

Blijf op de hoogte en volg liz

16 April 2013 | Nepal, Pokhara

Hierbij weer een berichtje uit Pokhara.

Het wordt hier steeds warmer en de zomer komt eraan.

We hebben hier Holi gevierd, wat een belevenis! Iedereen loopt op straat met gekleurde poeder en water. Als je langs loopt, smeren de mensen poeder op je gezicht en daarna geef je ze een knuffel. Bij de lakeside was het een groot feest, iedereen gooide water en smeerde poeder overal, een band speelde muziek en ik danste als een gekleurde clown de dag door.

Het is hier heerlijk om een fiets te huren, want de natuur is hier zo mooi!
Ik heb hier uren gefietst over onverharde wegen, berg op, berg af ( zeer goed voor je conditie)

Op onze vrije dag trokken we onze klimschoenen aan en zijn we naar een ecovillage geklommen ( 1500 m)nadat we eerst een heel avontuur met de bus beleefd hebben. De klim was mooi en zwaar. En bovenaan stond mijn colaatje al klaar. Dit dorpje had een schooltje en hier hebben we met de directeur gepraat. Er gaan wat van mijn schoolspullen naar dit schooltje.

De kinderen hebben nu vakantie, nadat ze hun examens hebben gedaan. Op de laatste dag van het schooljaar werden de kinderen bij elkaar geroepen, voor de uitslag van hun examens. Dit was tevens ook mijn afscheidsdag van de school. Er waren allemaal belangrijke mensen, want dit is een belangrijke dag voor de school. Sharyne en ik kregen een ereplaats naast deze mensen! In de stikkende hitte werden de kinderen opgeroepen om naar voren te komen. De beste studenten kregen een cadeau en iedereen kreeg een tikka ( een rode stip op hun voorhoofd) omdat het feest was. De 2 beste kinderen van de school kregen geld om verder te studeren. Dit was heel mooi om te zien.
Na dit spektakel hield de headmaster een speech voor mij en kreeg ik een tikka en een speciale sjaal om. Het was een hartverwarmend afscheid!

Op 14 april hebben we hier oud en nieuw gevierd. De Nepalesen hebben een heel andere kalender dan wij, dus gelukkig 2070!

Voor mijn vertrek wilde ik nog 1 berg beklimmen, Sarangkot, bekend om zijn mooie sunset en sunrise. We trokken weer onze bergschoenen aan en begonnen aan onze urendurende klim naar boven.Bovenaan de berg ( 1590 m)vonden we een guesthouse voor de nacht. Wat is het hier mooi en ik moest heel vroeg opstaan voor de sunset, maar het was het absoluut waard!

We zijn een paar keer uigenodigd door leerkrachten om thee te komen drinken en om te blijven eten. Gisteren nam ik afscheid van een lieve vriendin/ leerkracht en ik kreeg een gouden boedha als cadeautje. Die avond zijn we met haar dochter en mijn vrienden uiteten geweest omdat ik bijna vertrek.

Ik vertrek over 2 dagen met de bus naar Kathmandu en de volgdende dag neem ik het vliegtuig naar Bangkok. Dan is mijn avontuur over in Nepal.Ik heb het hier echt fantastisch gehad. De kinderen, de mensen, de cultuur, het gezin, de natuur,mijn vriendinnen, hebben mij een super tijd in Nepal bezorgt!

Helaas is mijn budget op en zal ik op 30 april terugvliegen naar het koude kikkerlandje en jullie alles vertellen over mijn avonturen.

Liefs Liz

  • 16 April 2013 - 09:09

    Mama:

    heel veel sterkte straks bij het "echte" afscheid! Wat zal het moeilijk zijn hier weg te gaan! Einde van dit fantastische avontuur! Maar niemand die dit nog van je afpakt en wij staan met open armen klaar om je op te vangen! Geniet van de laatste 2 dagen en nog even in Thailand! Goede reis gewenst en bedankt dat we ook een beetje in Nepal waren! We love you!!!!! xxxx

  • 16 April 2013 - 15:59

    Suus:

    heeeee lizzz
    mooi en goed om te horen dat je het nog steeds zo naar je zin heb maar had ook niks anders van je verwacht ;)
    ik geniet iedere keer weer van je verhalen en je prachtige foto's
    geniet nog even lekker daar en heel veel sterkte straks met je echt afscheid dat zal even moeilijk,
    zijn voor je.
    ik ben blij dat je er straks weer bent het wordt hier als het goed is ook beter weer dus dan gaan we,
    snel in de tuin weer is lekker goed bijkletsen en wil ik alle verhalen nog eens horen.
    want nu ga ik je wel missen hoor als buurmeisje en vriendinnetje!!!!!!!!!



    liefs xxxx

  • 17 April 2013 - 12:03

    Lida:

    O, wat klinkt het weer mooi wat je ziet en meemaakt!

    Neem maar wat zonnestralen mee op welk gebied dan ook dat kunnen we goed gebruiken.
    Nog mooie dagen toegwenst en goede reis terug. 30 april, net op een bijzondre feestdag!

    Liefs,

    Lida

  • 17 April 2013 - 13:05

    Papa En Mama:

    Het is geregeld, heel Nederland hangt de vlag uit op de dag dat je terug komt!!!!!!!

  • 17 April 2013 - 15:05

    Saskia:

    Jammer dat je budget op is, maar fijn om je straks weer te zien.
    Groetjes!

  • 17 April 2013 - 19:01

    Opa:

    Lieve Liesbeth, Wat een hoop mooie foto's met veel vrolijkheid van de kinderen, wat zal je die nu al missen. veel liefs van Lenie en Opa, en goede reis tot snel wederziens.

  • 17 April 2013 - 22:11

    Salto:

    Welkom terug en op 30 april wordt het hier ook mooi weer :-)

  • 18 April 2013 - 10:46

    Mike:

    Hey Lizzy,

    Wederom een fantastisch verslag van je reis en belevenissen. Ik heb ontzettende bewondering voor je dat je
    dit niet alleen allemaal kunt en wilt, maar ook gewoon durft te doen. Ik had graag in jouw schoenen willen staan, maar helaas ben ik niet zo'n held. Gelukkig bij jij de reddende heldin die ons keer op keer weer mee weet te nemen van het ene verhaal naar het andere. Op die manier kan iedereen er toch een bertje bij zijn.

    Ik ben dan oom erg benieuwd naar je échte verhalen die je nog allemaal zult he ben op het moment dat je weer terug in Nederland bent. Hoe het weer tegen die tijd hier zal zijn is niet te zeggen, maar het is altijd kouder dan de temperaturen die je hebt gehad.

    Zou het leuk vinden als je een keer tijd hebt om verder bij te praten. Is al heel lang geleden dat we echt eens hebben gezeten. Nogmaals bedankt voor alle mooie verhalen en alvast een goede reis terug.

    Knuffel,

    Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 1685
Totaal aantal bezoekers 78285

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: