Anneyeong haseyo - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van liz poppe - WaarBenJij.nu Anneyeong haseyo - Reisverslag uit Busan, Zuid-Korea van liz poppe - WaarBenJij.nu

Anneyeong haseyo

Blijf op de hoogte en volg liz

11 September 2019 | Zuid-Korea, Busan

Sta aan het stuur van je eigen avontuur !

Riem vast, boek en water bij de hand, check . Ik ben klaar om het avontuur aan te gaan .
Alleen Schiphol is er nog niet klaar voor, dus staan we nog een tijd aan de grond.
Na een uur wachten word ik toch wel wat zenuwachtig, omdat ik maar weinig tijd in Japan zal hebben om over te stappen .
Na 90 minuten gewacht te hebben, kunnen we eindelijk opstijgen.
Na 12 uur vliegen, storm ik het vliegtuig uit. Ik heb nog 45 minuten voordat mijn volgende vlucht de lucht in gaat. Ik ken de airport van Osaka niet, (en die is groot) maar ik ren als een haas bus in bus uit naar de andere kant van de airport, spullen op de band, schoenen uit ( hier heb ik zo geen tijd voor) en de contrôle door. Hijgend kom ik bij de goede gate aan. Ik word tegengehouden met de vraag of ik wel deze vlucht wil nemen, omdat het niet zeker is of mijn baggage ook aan boord is. Na een paar telefoontjes hoor ik dat mijn baggage aan boord is . Aan boord zie ik 2 Nederlanders die ook in Amsterdam waren ingestapt . Waarom zweten zij niet zoals ik doe na al dat gehaast en geren en hoe hebben zij in hemelsnaam deze vlucht kunnen redden ? De man zegt:¨ We stonden buiten het vliegtuig op je te wachten, het grondpersoneel bracht ons netjes hierheen¨.(WAT!!) Maar ik kan toch maar zeggen dat ik in mijn eentje geklaard heb.

Ik kwam aan in Busan, en meestal neem ik een bus naar mijn hostel, maar na 21 uur niet geslapen te hebben, besloot ik een taxi te pakken. Mijn guesthouse zag er schoon en netjes uit en de host sprak vloeiend Engels . Eerst maar eens goed slapen . De volgende dag na een ontbijt van rijst, ei en groente, ging ik op zoek naar een nieuwe tas . Arm in arm met de moeder van de host ( ze wist waar ik een goedkope tas kon kopen) ben ik een nieuwe tas gaan kopen . In de avond ben ik met een Engelse jongen wat pubs langs geweest . De volgende dag wilde ik een massage, maar dat is best duur, dus de host kwam met de oplossing om mij in een massagestoel te zetten . Echt bizar, de stoel neemt het werk over van een mens, je hele lichaam wordt gemasserd .

De volgende dag nam ik de bus naar Gyeongju aan de oostkust .Een museum zonder muren ! Overal waar je liep, was wel iets moois te zien. Ik checkte in in het hostel en ging meteen op pad . Door een park met tombes, naar een Confucius tempel en naar een mooie brug .
‘ s Avonds op zoek naar wat eten . Ik kwam bij een klein tentje en bestelde iets wat er wel goed uitzag op de kaart . Heet, heet,, het was so spicey… Dit kreeg ik echt niet weg… Wat nu? Ik wilde die mensen ook niet beledigen. Ik deed net of ik gebeld werd en ik snel wegmoest. Het werd meteen voor me ingepakt. Mijn host was erg blij met het eten:) en ik heb bij de Mac gegeten . De volgende dag een mooie busrit van 50 min naar een beroemde tempel en een boeddha in een grot .
In de avond ben ik wat gaan eten met 2 kamergenootjes en hebben we een park bezocht met verlichte palviljoens, erg mooi.
Zaterdag bleef ik binnen, omdat er een heftige tyfoon werd verwacht . Vanuit Nederland werd ik al gewaarschuwd . Het bleek bij ons mee te vallen, maar de westkust van Zuid Korea en Seoel hebben er veel hinder aan ondervonden .

De volgende dag besloten Marine en ik samen de trein naar Andong te pakken . Nadat we onze baggage hadden weggezet, gingen we meteen op pad . Na een mooie wandeling langs het water, kwamen we bij een oud tradioneel dorpje aan, huisjes van aarde en hout, zo mooi.
‘ s Avonds hebben we in een tradioneel Koreaans restaurant gegeten . Bim Bim Bap, allemaal kleine gerechtjes in schaaltjes die je mixt met de rijst en ei . Ook krijg je er soep bij en zit je op de grond .
Na een goede nachtrust, namen we de bus naar Hahoe folk village . Een dorpje dat al eeuwen oud is . Wat is het hier mooi ! Omgeven door bergen en oude bomen, staan er huisjes van klei en hout .
Vooral het uitzicht vanaf de berg is fantastisch !

Nu zitten we na een treinreis van 5 uur in Gangneung . Hier blijven we 3 nachten en dan vertrekken we naar Sokcho, waar een nationaal park is . Daar volgende keer meer over . Ok, ik moet gaan, ik hoor de wasmachine piepen .

Groetjes Liz

  • 11 September 2019 - 06:38

    Saskia :

    Het was voor jou vast niet leuk op de luchthaven, maar je beschrijft het erg komisch. Geniet weer lekker van je reis!

  • 11 September 2019 - 06:58

    Ilona:

    Ik zie je al rennen op dat vliegveld hahaha
    Jayden zegt hè daar zijn we nog niet geweest data moeten we nog even doen..dus je volgende reis kan die gewoon mee hoor...

    Veel plezier

  • 11 September 2019 - 07:58

    Mama:

    Wat een eh.... roerig begin van je reis, altijd weer bewonderenswaardig hoe je je weg weet te vinden.....
    Prachtig verhaal Lies en geweldige foto's! Een bijzonder land en overweldigende natuur!
    Leuk dat je een goed maatje hebt aan Marine!
    Take care, love you !!!

  • 11 September 2019 - 19:16

    Mark:

    Hoi hoi, Wauw wat een avontuur! Ik had al begrepen dat het stressen was op het vliegveld...maar dit had ik ook niet verwacht :). Top gedaan! Het land ziet echt geweldig uit en de mensen zijn volgens mij erg vriendelijk. Het is erg fijn om te horen dat je er zo van geniet. Veel plezier nog. Xxx

  • 11 September 2019 - 22:33

    Clarie Groenleer - Van De Poppe:

    Prachtig om allemaal te lezen! En schitterende foto's. Wat zul je genieten van al die vrolijke kleuren. Maar ook van de landelijke streken met eenvoudige hutjes! Dag Liesbeth, tot het volgende verslag. Liefs van tante Claar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 78307

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: