Sawadee ka - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van liz poppe - WaarBenJij.nu Sawadee ka - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van liz poppe - WaarBenJij.nu

Sawadee ka

Blijf op de hoogte en volg liz

13 Februari 2018 | Taiwan, Taipei

Sawadee ka,

Het is een hele tijd geleden dat ik wat gepost heb, maar mijn I pad is kapot en computers are hard to find.
Dus nu een verslag uit Thailand van mijn avonturen.

Na Taipei vloog ik naar Ho chi Mingh, Vietnam. Wat een vreselijke stad. Overal verkeer en je hoort alleen maar getoeter. Om over te steken moet je een overlevingsplan hebben, want alles rijdt dwars door elkaar.
Ik heb the war mueum bezocht en dat was heel indrukwekkend ,maar daarna wilde ik zo snel mogelijk weg hier, gewend aan de rust in Taiwan.

Ik vloog naar Phu Quoc, een eiland vlakbij Cambodja.Ik ontmoette hier een vrouw uit Leiden en de meeste tijd hebben we samen doorgebracht. We zijn op een tour geweest langs een pepper farm, een pearlfarm en een fishing village. Een tour doen was de enige mogelijkheid om het eiland te bewonderen, want ik huur geen scooters en van fietsen hadden ze nog nooit gehoord. Het eiland is niet erg bijzonder en er was nog steeds veel verkeer.Ik heb 2 dagen op het strand gelegen, waar alles in handbereik was, massage, eten, drinken, zon en een strandbed, heerlijk!

Na 4 dagen wilde ik wel weer verder. Ik vloog van Phu Quoc naar Ho Chi Mingh en had a transfer to Hoi An.

Hoi An is echt heel leuk. Vooral ancient town is zo schattig als je de honderduizend toeristen wegdenkt. De stad staat bekent om de vele lantaarns. Ik heb hier dagen gefietst en gewandeld.Eerst verbleef ik 2 nachten in een hostel met het beste ontbijt ooit. En hierna verbleef ik 2 nachten in een homestay. Ik raad het iedereen aan om dit te doen, want zo zie je het dagelijks leven van de locals.

Vanuit hier nam ik de trein naar Hue. Deze treintrip staat bekent als 1 van de mooiste in Vietnam en het was super mooi.

In Hue verbleef ik in Kims' homestay. Ik heb hier een fantastische tijd gehad. Kim is fantastisch en we waren met een leuke groep backpackers. Ik ontmoette zelfs een Nederlands meisje uit het dopr naast Hillegom.
Op de dag dat Vietnam de finale speelde tegen Oezbekistan ( voetbal), stond de hele stad op zijn kop. We kochten Vietnamese t-shirts en we gingen de straat op. We hebben de finale gevolgd met heel veel locals. Dit was echt gaaf om mee te maken. Helaas hebben ze verloren, maar de hele avond nog zag je scooters in optocht door de stad racen.

Vanuit Hue nam ik de bus naar Phongh Nha. Wat is het hier mooi! Met een paar Engelsen ontdekten we de natuur per scooter ( ik achterop)We zijn naar de Paradise cave geweest. De grootste cave in Azie. Ook hebben we een jungletocht gemaakt langs watervallen.
Hier heb ik ook een fiets gehuurd en met een bootje werd ik naar de overkant gebracht. Het is een klein dorp, maar het had 1 fantastisch hostel ( Easy Tiger)waar iedereen elke avond kwam en er steeds live muziek was.

Na Phongh Nha nam ik de sleepingbus naar Tam Coc. Wat een belevenis zo'n slaapbus. In en grote bus vind je allemaal bedden in rijen van 3.
Na een korte nacht kwam ik om 5 uur aan. Gelukkig mocht ik meteen mijn hotel in. Wat een mooie omgeving.Ik fietste door rijstvelden en langs bergen en tempels. Ik liep de 500 treden omhoog om een fantastisch uitzicht over de bergen te krijgen. Onderweg daar naar toe, zag ik hoe ze een hond slachtten, en boden ze mij wat vlees aan. Ik bedankte vriendelijk en kon het beeld maar moeilijk uit mijn hoofd krijgen. Hier eten ze dus graag hond.

Na een dag in Tam Coc nam ik de bus en de ferry naar Cat Ba. Een eiland vlakbij Halong Bay. En ook hier weer was de natuur stunning!

Vanaf Hue werd het toch wel kouder en liep ik elke dag in een trui en een fietsjas. Meer had ik ook niet bij mij.
Ik was wel toe aan warmer weer. Dus besloot ik vanuit Cat Ba de bus en ferry naar Hanoi te pakken om vanuit daar het vliegtuig naar Hat Yai, in het zuiden van Thaland te pakken.

Hanoi is veel leuker dan Ho Chi Mingh en het was leuk om hier een dag door te brengen.

Nu zit ik op een fantastisch eiland genaamd Ko Mook en het is hier 30 graden. In de steden Hat Yai en Trang vind je bijn geen Westerns, alleen veel toeristen vanuit Maleisie en Singapore. Ik heb daar een paar leuke dagen gehad en de omgeving verkend.

Nu typ ik dit bericht op een computer van de bungalow owner.
Ik vertrek donderdag naar Ko Lanta voor nog meer strand. Heerlijk luieren met een boek, niet slecht toch......

Ps Iemand stuurde mij een bericht met de vraag of je goed en veilig kan fietsen in Taiwan. Absoluut, alles is goed geregeld en het is er zer veilig. Absoluut doen! Veel plezier daar.

  • 13 Februari 2018 - 11:18

    Joke Van De Poppe:

    Geweldig verhaal Lies.
    Indrukwekkend vind ik toch ook weer de manier waarop je reist. Dan weer in een plane, een trein, bus, sleepingbus of op een ferry! Ik vind het maar knap en dat in landen waar niets 'normaal' leesbaar is en ze nauwelijks of geen Engels spreken.
    Weet je nog wat je judoleraar ooit zei...."Poppetje.....Liesbeth van de Poppe doet het toch maar weer". En zo is het !!!
    Nog een hele fijne tijd gewenst lieverd !!
    Ik mis je wel hoor, maar het is fijn dat we veel contact hebben!
    Liefs, mama xxx

  • 13 Februari 2018 - 14:22

    Clarie Groenleer - Van De Poppe:

    Mooi om te lezen! Afgelopen zondag ook nog een verslagje van je ouders! Ze kwamen op mijn verjaardag. Alle goeds verder. Misschien nog leuk om te zeggen dat Hester begin maart naar Taiwan gaat. Ze geeft daar met haar ensembleleden een concert. Liefs van tante Claar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Taiwan


Het is weer tijd om te gaan.
Dit keer is het Taiwan.
Nog 1 nachtje slapen en dan mag ik weer.....

Recente Reisverslagen:

08 Maart 2018

Back home

13 Februari 2018

Sawadee ka

09 Januari 2018

Een rondje Taiwan

18 December 2017

Taipei

12 December 2017

Taiwan
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 78268

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: