the westlake - Reisverslag uit Peking, China van liz poppe - WaarBenJij.nu the westlake - Reisverslag uit Peking, China van liz poppe - WaarBenJij.nu

the westlake

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

06 November 2009 | China, Peking

In de trein van Xi An naar Hangzhou was ik de enige toerist.Het bleek dat ik een locale trein had genomen. Dus iedereen vond mij erg interessant.Ik zat in een coupe met drie oude vrouwtjes. In de avond dekten ze me toe en om half zes in de ochtend vonden ze wel dat ik genoeg geslapen had en stond er thee klaar.

In de trein kwam ik een man tegen die ook Engels praatte. Hij nam samen met mij de taxi naar mijn hostel, betaalde de taxi en ging pas weg toen ik veilig in het hostel was aangekomen. De mensen zijn hier zo vriendelijk!!

Het is een mooi hostel, maar niet zoveel backpackers. Het ligt echt naast het mooie meer.die avond ging ik met een Noors meisje de stad in en dronken we thee met een rietje, hihi.

de volgende dag namen we de bus die ons naar een park bracht met grotten en tempels. Het was heel mooi hier.

De dag erna wilde ik eindelijk even alleen weg en besloot ik om 15 km om het meer te gaan lopen. Dit lukte me wel 10 minuten...toen stond er een Chineze jongen voor me en hij vroeg of hij met me mee mocht lopen. Natuurlijk mag dat.Ik heb in een dag meer over China geleerd dan in deze twee weken.
Ik liep te snel volgens hem en waarom zou ik in de zon willen lopen als er schaduw is.Ik vroeg of hij rookte en hij wilde meteen een pakje voor me kopen. Elke keer bood ik hem ook een sigaretje aan. Op een gegeven moment vroeg ik waarom hij steeds mee rookte als hij bijna niets rookt.Antwoord: het is onbeleefd om iets niet samen te doen. Arme jongen, ben maar niet meer gaan roken die dag.
Ik schokte hem wel met mijn verhalen dat ik niet wilde trouwen. En daarna ging deze crazy dutchie ook nog op blote voeten lopen!Toch hebben we het heel leuk gehad en heb ik leren tellen in het Chinees.Mijn fotoboek was het einde voor hem, hij heeft het wel een uur bekeken!

s' Avonds zijn een Canadeze jongen en ik naar een Chineze pub gegaan. Er speelde een live band en ik begon meteen te dansen. Ik kreeg een staande ovatie en werd aan alle tafels uitgenodigd.Ze vroegen of ik een beroemde danseres in Nl was? uhhh
We hebben een geweldige avond met de Chinezen gehad.

Vandaag heb ik met een Deens meisje een boot gepakt naar een mooi eiland en hierna hebben we lekker ons haar laten wassen.

Morgen neem ik de bus naar Suzhou, dit is hier 3 uur vandaan.

Volgende keer weer meer avonturen vanuit China.

Liz

• 06 November 2009 - 12:29

Astrid:

Hoi Liesbeth,
    Wat beleef je veel en iedere keer geniet ik weer van je verhalen en foto's. Geniet van alles wat nog
    op je pad komt.groetjes Astrid en een poot van Senna

• 06 November 2009 - 12:38

Mama:

He dutchie,
    Je hebt het toch maar weer mooi voor mekaar met die chinezen!
    Veel plezier in Suzhou, het venetie van China met oude kanalen en prachtige tuinen. Het is daar nu 27 graden, niet verkeerd!
    Geniet ervan, veel liefs xx

• 06 November 2009 - 17:56

Opa:

Ha, weer een brief, Het is fijn dat mensen in China zo leuk voor je zijn, je staat ook steeds in het middelpunt, vooral met dansen. weer even op google kijken naar Hangzou.De foto's van Terra Cotta waren erg mooi. Ik vind het heel erg knap wat je allemaal onderneemt.
    Veel liefs van Opaxxx

• 07 November 2009 - 13:02

Yvette:

Hi meis,

Wat een mooie verhalen heb je toch weer!:)
    Toch gaat het je nog goed af daar in het geweldige China. Ik vond de taal toch echt een heel groot nadeel, maar je red je prima daar!
    Ga genieten van alle mooie en leuke dingen!
    Suzhou is wel leuk om te zien..wat zijn je plannen daarna? Ben benieuwd!

Have fun

x

• 07 November 2009 - 16:54

Suzan Groenleer:

Hey nichtje!

Leuk om al je verhalen te lezen! Wij zijn net terug uit India, ook een hele beleving!

Geniet ervan!

Dikke kus, je nichtje Suzan

• 07 November 2009 - 18:21

Roel En Roelie:

Hoi Liz
    Staan versteld van je avonturen hoe kun je deze mensen allemaal verstaan spreken ze allemaal engels?Wat een enorme afstanden leg je af besef je dat wel?
    of lijk het heel gewoon
    wij hebben het heerlijk gehad in turkije gehad
    nu maar weer koud en nat geniet jij maar lekker
    liefs roelie en roel

• 08 November 2009 - 12:14

Lida:

Eindelijk weer even tijd, tussen alle Mexicaanse griepen door. Hoe staat het met die griep in China?

Geniet, vandaag is er hier heerlijk zon en wat vriezerig in de nacht: heerlijk!
    Gr.

Lida

• 08 November 2009 - 20:38

Inge:

Hoi hoi!
    Het is echt een feestje om jouw verhalen te lezen en dan die foto's! Prachtig!!! Geniet maar lekker!
    lieve groetjes, Inge

• 12 November 2009 - 07:26

Saf, Jemil En Lin:

Hey Liesbeth,

wij zijn jaloers op je, dat jij alleen nog maar warmer weer voor de boeg hebt!! wij zijn na een slepende reis van 36u (al met al 12u vertraging om de sneeuw...ik had gedacht dat China hier wel op voorbereid zou zijn) weer terug gekomen in het koude Houma. Er rijden niet eens bussen, dus we kunnen niet eens naar het weeshuis toe...misschien toch maar serieus overwegen om in het weeshuis te gaan wonen. Maar goed, aangezien we de nacht niet geslapen hebben in de trein, eerst maar eens een dagje bijkomen. Hangzhou ziet er op de foto's prachtig uit, wie weet ga ik daar met mijn vriend heen als hij me in februari op komt halen. Nog een hele fijne reis verder en stuur als het even kan wat warmte naar ons toe!

We hebben je reisverslagen gelezen en je mag best weten dat we wel een beetje jaloers zijn...!

Groetjes Saphira, Jemil en Linda