Weer verder - Reisverslag uit Peking, China van liz poppe - WaarBenJij.nu Weer verder - Reisverslag uit Peking, China van liz poppe - WaarBenJij.nu

Weer verder

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

01 November 2009 | China, Peking

Liz, Lies, Lisa, Lie,etc,wat maakt het uit.

Ik heb een fantastische tijd in Beijing gehad. The summerpalace was amazing. De keizer woonde hier in de zomer en hij reisde door heel het land om alle mooie dingen die hij zag in zijn tuin te kunnen zetten.Het uitzicht is fantastisch.
The underground is hier geweldig, alles is in het Engels. Voor een uur met de metro betaal je 10 cent!

De mensen lachen de hele tijd naar je en ik voel me hier erg welkom.
We zijn met een paar mensen gaan stappen in Beijing.Ik heb mijn vrienden bijna niet gezien, want de chinezen vonden het geweldig om met mij te dansen. We hebben met ze allen de tent op stelten gezet, wat een fantastische avond!Nadat we weggingen, wilden iedereen mij gedag zeggen, dus voordat we wegwaren...

Ik wilde hier gaan karaoken, maar dit doen ze niet zoals bij ons. Je huurt een kamer in een hotel en met je vrienden ga je hier karaoken.

Donderdagavond nam ik de trein naar Xi An. Deze treinreis duurde elf uur. Ik had een heerlijke softsleeper, maar een vreselijke nacht. De Chinees onder mij gaf een heel snurkconcert weg.In de trein ontmoette ik een Nederlands meisje en we zijn samen naar een hostel gegaan.

Het hostel is erg mooi en in echte Chineze stijl ingericht.Hier kwam ik weer mensen tegen van vorige plaatsen.

Gisteren zijn we naar het terra cotta leger geweest.Dit was heel indrukwekkend.
Een keizer wilde ook in de hemel beschermt worden. Hij besloot om in het geheim een heel leger van klei te laten maken. Duizenden beelden moesten zijn graf beschermen. Alle mensen die hier aan meegewerkt hebben, werden gedood, want niemand mocht hier vanaf weten. Diep onder de grond werd het leger neergezet, voor het graf van de keizer. Vele jaren later werd het ondekt door Chinezen en ze probeerden het te vernietigen. Dit is niet geheel gelukt. Dit is de grootste archeologische opgraving in China. De mensen zijn al jaren bezig om de kleipoppen weer in elkaar te zetten.

Het is een grote stad, maar niet zo indrukwekkend als Beijing.Morgen neem ik de trein naar Hanghzhou.Dit is een treinreis van 24 hours.Hier wil ik gaan kijken of ik vrijwilligerswerk kan doen. Ik wil graag Engelse les geven aan studenten voor 2 weken.Ik ga nu stoppen, want heb morgen een lange reis voor de boeg.

Liz

• 01 November 2009 - 19:17

Inge:

Hoi hoi!
    Wereldreizigster! Leuk om te lezen hoor allemaal, geniet ervan! Hier is het nu echt herfst hoor, regen vandaag!!Nou ja, hoort erbij he...goeie reisjes verder! liefs, Inge

• 01 November 2009 - 19:30

Papa En Mama:

Hoi Pipeloi
    Door je prachtige verhalen stimuleer je ons ook om ons te verdiepen in de geschiedenis van China, heel interessant!
    Goede reis morgen, dat wordt weer een lange, maar vast prachtige treinreis!
    Veel liefs van ons

• 01 November 2009 - 19:43

Marja:

Ha die Liz,

Geweldige stad he Beijing! 20 jaar geleden deze stad bezocht en van het klimmen en klauteren op De Muur veel spierpijn gehad. Terracotta leger blijft indrukwekkend.Je valt in China van de ene verbazing in de andere. Rust even lekker een dagje uit in de trein! Succes met het vinden van een job!! Genietse,
    Marja

• 01 November 2009 - 21:57

Opa:

Liesbeth zojuist op televisie dat het in Peking zo sneeuwt.Je belevenissen beginnen steeds spannender en nog mooier te worden. Net wat je Ouders zeggen wij leren veel van China,een bijzonder Land.
    Nu geniet maar en ik geniet van je belevenissen.
    Liefs van Opa xx

• 04 November 2009 - 10:41

Marianne:

Hoi Liesbeth,
    Bedankt weer voor je gezellige verhaal en de leuke foto's. Indrukwekkend!
    Succes weer!
    Groetjes, Marianne