wat een gezelligheid - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van liz poppe - WaarBenJij.nu wat een gezelligheid - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van liz poppe - WaarBenJij.nu

wat een gezelligheid

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

16 December 2009 | Thailand, Bangkok

Gezellig met de kakkerlakken, mieren en gecko's in 1 huis.

Vanuit Guilin vloog ik naar Hainan. Dit is voor de Chinezen Hawaii. Elke Chinees loopt hier dan ook in fleurige, gebloemde kleren rond.

Ik vloog naar de stad Sanya ,wat in het zuiden van het eiland ligt.Hier verbleef ik een paar dagen op het strand. Ik was wel wat teleurgesteld in de plaats en het strand.Ook waren de Chinezen hier veel minder aardig.Dus besloot ik na een paar dagen al om weer naar het vaste land van China te vliegen. Met een Australier vloog ik naar Ghuangzhou.Op het vliegveld besloot ik opeens om verder naar Thailand te vliegen. We moesten 6 uur wachten, maar dan was ik wel in een ander land.Toen ik aankwam heb ik eerst heel wat kleren uitgetrokken, want hier was het warm!

Ik verbleef in Khoa san road, de bekendste straat in Bangkok. Vol met winkeltjes en pubs.Ik vond een goedkoop hotelletje. Ik had de hele dag al gereisd, maar Bangkok gaf me energie, dus ik ging gewoon de straat weer op. Met een paar mensen besloten we lekker uit te gaan.
De volgende dag heb ik lekker bij het zwembad gelegen.

Ik besloot al snel om verder te gaan. In Bangkok nam ik een vliegtuig naar Phuket.
Na het vliegtuig nam ik de shuttle bus naar de stad. Na heel wat email adressen uitgedeeld te hebben aan mensen uit Maleisie, werd ik voor een fietsenmaker afgezet, want hier zou ik een andere bus moeten pakken. De hele familie stond voor de deur en ze gaven me drinken en wachttten met ze allen op de bus voor mij. Ik zie mezelf al in Nl bij de fietsenmaker komen en vragen of ik hier op de bus mag wachten, hihi. De mensen waren heel vriendelijk.

Ik nam de bus naar Karon beach.Hier vond ik een goedkoop hotelletje. Voor 7 euro had ik mijn eigen kamer+ badkamer, tv en koelkast. Toch is dat nog best duur voor Thailand,maar later kwam ik erachter dat ik hier in het hoogseizoen zit.Ik ontmoette een paar gezellige Engelsen en hier hebben we een hele leuke tijd met elkaar gehad.

Na een paar dagen nam ik de ferry naar het eiland Kho pipi.Wat een party eiland, net Ibiza.Na een avondje dansen op het strand, besloot ik de volgende dag een lontail boot te nemen om een eilanden trip te maken. We kwamen op monkey island en zagen daar wilde apen.Ook zijn we naar Mayabeach geweest, waar de film ' de beach', met Leonardo Di Caprio is opgenomen. Wat een bounty eiland! lekker gesnorkeld en in de avond heerlijk gegeten. Lekker een paar dagen op het strand gelegen en een jungle tocht gemaakt.

Na een paar dagen was ik toe aan wat rust.Dus besloot ik de ferry te pakken naar Kho Lanta. Wat een mooi eiland. Ik zat in een bungalow aan het strand met zwembad. Elke dag nam ik met wat vrienden een massage. Dit is pas vakantie... Jammer dat het personeel niet vriendelijk was. Ik besloot om naar een ander resort te gaan. Ik zag een paar mensen in een jeep en vroeg of ik mee mocht rijden. Dat is uitgelopen op een hele dag touren over het eiland, wat is het hier mooi.
Uiteindelijk dropten ze mij bij een ander resort. Weer heb ik mijn eigen bungalow aan het strand. Ik ontmoette hier een paar Engelse jongens en elke dag zijn we bij elkaar. Vandaag hebben we een scooter gehuurd. We zagen olifanten en apen in de jungle. We maakten op blote voeten een mooie hike door de jungle naar een waterval. Het was echt een heerlijke dag. Soms is het hier gewoon te warm om op het strand te liggen. Wat zal dit wennen zijn, als ik weer terug in NL ben.

Dit was mijn laatste reisverhaal voor deze keer, want in de kerstvakantie vlieg ik terug naar NL.Ook deze trip was weer geweldig en ik kijk al weer uit naar de volgende trip next year.

Veel liefs Liz

  • 16 December 2009 - 14:59

    Astrid:

    Hey liesbeth, in nederland zal het wel wennen
    zijn,na zoveel vrijheid gehad te hebben. Op naar de volgende trip. Ik wens je een goede vlucht en sterkte met de omschakeling. groetjes Astrid

  • 16 December 2009 - 15:22

    Marianne:

    Jammer voor je Liesbeth dat je weer richting huis komt. Het ziet er zó lekker uit daar! Hier koud/ijs/sneeuw. Een hele goede terugreis en dank je wel dat we weer mee mochten genieten van je avonturen. Op naar de volgende trip!
    Groetjes, Marianne

  • 16 December 2009 - 15:32

    Daisy:

    jeeh buuffie komt weer thuis!!!x

  • 16 December 2009 - 16:28

    Mama:

    Hoi Lieverd, wat een zonnig verhaal,dat kunnen we hier wel gebruiken!
    Ik zal je schaatsen vast uit het vet halen, want...you're coming home for Christmas!!
    Een heel goede reis en tot maandag!
    Liefs xx

  • 16 December 2009 - 16:59

    Yvette:

    Hi girl!

    Wat genieten en wat een jeloers iemand zit hier achter een pc je verhaal te lezen...wow echt geweldig! Echt groot gelijk dat je lekker naar Thailand bent gegaan! Ook echt de moeite waard.
    Je foto's zien er goed zonnig uit en volgens mij wil ik je de eerste weken niet zien voordat die bruine kleur er vanaf is!:P
    Volgend jaar dus weer op trip!? Oww, wat blijft het kriebelen he?
    Nou geniet van je laatste dagen daar en alvast een fijne kerst!
    Oww ja, het vriest hier he, dus trek je warme kleren maar aan voor maandag!:S
    Goede reis en tot gauw!

    xx

  • 16 December 2009 - 17:53

    Niels:

    Lies,

    Ik had natuurlijk al het 1 en ander vernomen, maar wat kan jij toch heerlijk genieten van de kleinste dingen!

    Veilige reis terug en spreek je snel!

    liefs,

  • 16 December 2009 - 18:22

    Lida:

    Wat zal jouw hoofd vol zitten met indrukken, verhalen, kleuren en geuren!

    geniet nog heerlijk en een veilge trip naar ons, waar het winter is, sneeuwverwachting voor vanacht en morgen. Kerstviering op school in de sneeuw? wie weet!


  • 17 December 2009 - 09:59

    Opa:

    Liesbeth, Het is nu Donderdag dus nog 4 nachtjes slapen en dan kan ik je omarmen, en daar kijk ik erg naar uit.Op alle fotós te zien, zie je er steeds goed en stralend uit. Jongen wat heb jij genoten, en veel meegemaakt, nu goede reis en tot a.s. Maandag.

  • 19 December 2009 - 19:30

    Inge:

    Hey Liesbeth!!
    Ohhh..echt genieten die mooie verhalen en foto's van je reis!! Time flies whe your having fun he..?!Goeie terug reis naar ons koude kikkerlandje!! Ik heb afscheid genomen vd klimop!Ben vanaf Januari peuterjuf op psz pippeloentje!Fijne feestdagen en we mailen he!!!! Dikke knuffel van mij, Inge

  • 19 December 2009 - 21:00

    Elise:

    Wat is de tijd toch snel gegaan. En wat een geweldige reis heb je gemaakt. Top! Dit pakt niemand meer van je af :-)

  • 20 December 2009 - 16:13

    Max & Rens Bos:

    Hallo Juf, we vinden het leuk om je reis weer te volgen! Ik heb examen judo gedaan en de groene slip op mijn gele band gehaald goed he?! Hele prettige kerstdagen, liefs Max en Rens.

  • 24 December 2009 - 14:06

    Roel En Roelie:

    Hoi Een hele goede reis toe gewenst
    wat zijn die dagen omgevlogen wij weten nog dat je weg ging en straks weer terug
    veel liefs en de groetje R&R

  • 26 December 2009 - 13:30

    Inge:

    Hoi hoi!
    Welkom thuis!!
    Wel weer wennen he....
    liefs, Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

voorbereidingen transmongolie express

Recente Reisverslagen:

16 December 2009

wat een gezelligheid

25 November 2009

kunfu fighting

14 November 2009

net venetie

06 November 2009

the westlake

01 November 2009

Weer verder
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 370
Totaal aantal bezoekers 78324

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: