Back home - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van liz poppe - WaarBenJij.nu Back home - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van liz poppe - WaarBenJij.nu

Back home

Blijf op de hoogte en volg liz

08 Maart 2018 | Taiwan, Taipei

Aan alle mooie reizen komt weer een einde en dit berichtje schrijf ik dan ook vanuit mijn huis.

Wat is Thailand een heerlijk vakantieland. Lachende mensen, lekker eten, lekker weer, fantastische eilanden en heerlijke massages.

Ik verbleef 4 dagen op het eiland Kho Mook. Een klein eiland omgeven door jungle, mooie stranden en weinig toerisme.

De dag dat ik naar Kho Lanta zou reizen begon al lekker. Ze waren mij vergeten op te halen, dus het was een heel gehaast naar de pier. Ik kwam net op tijd aan, maar de motor bleek stuk te zijn, dus we hebben nog 3 uur gewacht.Toen we in Kho Lanta aankwamen, wisten ze niet met welke taxi ik mee moest. Uiteindelijk werd ik in een taxi gezet. Ik had een bungalow voor mezelf geboekt, rustig gelegen stond er op de website, maar er waren fietsen aanwezig om overal te komen. Afijn het lag in the middle of nowhere en van fietsen hadden ze nog nooit gehoord. Ik kwam moe en bezweet aan om te horen te krijgen dat ze mjin booking nooit gehad hadden en ze vol zaten....dus....mag ik wat water please, dan ga ik wat anders zoeken.
Ik vond het beste hostel ever en ik ben nog steeds blij dat dit mij is overkomen, anders had ik dit hostel nooit gevonden. Hey Beach Hostel ligt letterlijk aan het strand en de sfeer is fantastisch.
Ik heb hier een hele leuke week gehad met dagjes weg op de scooter, tot fietsen in de omgeving en lekker luieren op het strand. Op de hoek zat een German bakery, dus daar heb ik elke ochtend bruin brood gegeten.

Na Kho Lanta besloot ik naar Kho Samui te gaan. Een eiland aan de andere kant van het land. Na een reis van 8 uur kwam ik in een leuk hostel met zwembad. Ik heb een dagje bij het zwembad gehangen en een nightmarket bezocht. Maar ik wilde erg graag naar Kho Tao, voor mij nog steeds het mooiste en fijnste eiland in Thailand.
Vijf jaar geleden was ik hier voor het laatste en er is weer zoveel bijgebouwd, maar nog steeds vind je plekjes waar bijna niemand komt.
Ik heb hier een heerlijke week gehad. Ik kwam toevallig een vriend van thuis tegen, zo leuk!
Lekker gedanst op het strand en mooie plekken bezocht.
Kho Ta, I´ll be back!

Ik moest maar eens richting Bangkok, want mjin vlucht zou over een paar dagen gaan. Ik vermijd Bangkok zo veel mogelijk, dus ik besloot er in de buurt te overnachten. Ik ben twee dagen in Hua Hin geweest. Een leuk kustplaatsje, waar leuke mensen in het hostel verbleven. Hier heb ik geshopt, ben ik naar de kapper geweest en heb ik een manicure-pedicure gehad. Ready to go home!?

J,a ik was klaar om naar huis te gaan en om iedereen weer te zien, maar mijn volgende reis zit alweer in mijn hoofd.

Groetjes Liz

• 08 Maart 2018 - 15:59

Mama:

Lieverd het is heerlijk om je weer in de buurt te hebben en je verhalen te horen. Fijn dat je zo hebt genoten in Thailand en ook dat je met plezier weer terug naar huis wilde. Je bent prachtig bruin, lekker ontspannen en je zit goed in je vel. Deze driemaandse reis heeft je duidelijk heel goed gedaan om weer verder te gaan, op welke manier dan ook.
    Hoe blij kan je daar als ouders mee zijn !!! Veel liefs van je dankbare en liefhebbende mam xxx

• 09 Maart 2018 - 09:47

Willy En Jaap:

Inderdaad zie je er ontspannen en fantastisch uit, zoals je 'mam' al geschreven heeft. We hebben al heel even je stem op de achtergrond gehoord toen we met je ouders aan het telefoneren waren.
    Welkom thuis! We hebben genoten van je verhalen op de site. Minder frequent dan we van je gewend zijn, maar zeer leuk om te lezen en de foto's te bekijken. Heel veel succes verder. Lieve groeten, Willy en Jaap.

• 09 Maart 2018 - 21:29

Clarie Groenleer - Van De Poppe:

Wat fijn dat je weer thuis bent. Maar als ik het goed begrijp, wil je zo weer terug! Je moet maar zo denken: naar iets uitkijken is altijd fijn! Best wennen in deze Laaglanden denk ik! Veel goeds en meeleven van oom Jan en tante Clarie

• 12 Juli 2019 - 08:50

Evie En Stella:

Hai juf Liesbeth!

We zijn je al aan het missen!! heel veel plezier in Frankrijk en in Zuid-Korea we hoop dat je het leuk gaat vinden! Stella en Evie gaan je volgen heel veel plezier!

Op een zwoele zomeravond met me vrienden aan het water.

Zoete smaak van limonade en alvast wat plannen maken.

Totdat iemand vroeg waar ga je deze zomer heen en mag ik je dan bellen en whats appen elke dag?

En toen bedacht ik:

Ga je mee op vakantie

Ga je mee met mij op reis

Ga je mee naar Zuid-Korea!