weer een stapje verder - Reisverslag uit Moskou, Rusland van liz poppe - WaarBenJij.nu weer een stapje verder - Reisverslag uit Moskou, Rusland van liz poppe - WaarBenJij.nu

weer een stapje verder

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

30 September 2009 | Rusland, Moskou

Ik zwerf door de straten met mezelf als kompas.

Maandagmiddag nam ik afscheid van de mensen in Moskou, waar ik het zo leuk heb gehad! Een taxi bracht mij naar het station en hier moest ik wijs uit mijn ticket gaan worden. Uiteindelijk kwam ik bij de goede wagon aan. Ik reisde tweede klas. De cabines zijn erg klein en als je boven slaapt, heb je helemaal geen ruimte. Deze cabine deel je met vier personen. Ik had het geluk dat ik het met 1 Russische vrouw deelde. Dan zit je tegenover elkaar en wil je zoveel zeggen, maar de vrouw sprak vijf woorden Engels en ik vijf woorden Russisch, dus het werd geen lang gesprek, hihi. Ik had een reis van 28 uur voor de boeg!En ik weet nu nog steeds niet hoe er water uit de kraan komt in het toilet!! Het landschap raasde voorbij met alleen maar bos om ons heen. Soms zag je houten huisjes langs de rails en vroeg je je af hoe hier mensen kunnen wonen. Natuurlijk sprak er niemand Engels, dus het was erg zwaar voor mij om uren niet te kunnen praten, want dat is iets wat ik graag doe!

Na 1850 km kwam ik in Ykaterinburg aan. Ik werd door de eigenaar van het hostel opgehaald. Het is een klein hostel met 12 bedden, gratis breakfast en thee. De kamers zijn erg netjes.Toen ik aankwam heb ik de eerste paar uur alleen maar gepraat, want daar was ik wel aan toe, hihi. Maar wat bleek, iedereen nam die nacht de trein naar Irkoetsk. Zo bleven Gorge ( uit Spanje) en ik over. We besloten om die nacht wat te gaan drinken en om twaalf uur in de nacht zat ik aan een lekker taartje. Nog gaar van de treinreis dook ik later wel mijn bed in.

Vandaag besloten Gorge en ik om treintickets te gaan kopen voor Irkoetsk. Nog nooit een ticket in het Russisch gekocht?SUCCES!
De mensen aan de balie begrepen niets van ons en ze besloten om even pauze te nemen. Hier nemen ze heel veel pauze en sluiten ze gewoon de loketten, ookal staat er een hele rij. Toen hebben we het hostel maar gebeld en de telefoon steeds doorgegeven. Uiteindelijk hadden we onze tickets. Ik zette Gorge op de trein, want hij ging eerst nog naar Tomsk. Ik vertrek morgenavond en hij hopt een dag later in de trein, dus het laatste stuk reizen we samen. Gelukkig is het maar 2 1/2 dag reizen....

Je reist hier door een tijdzone waar je niet goed van wordt. In moskou was het twee uur later dan in Nl en nu is het al vier uur later en in Irkoetsk zal het 5 uur later zijn. Ik eet maar gewoon wanneer ik honger heb.

Vandaag ben ik bij the cathedral geweest waar de tsjaarfamilie is vermoord, erg indrukwekkend, alleen jammer dat alles in het Russisch staat uitgelegd.
Na veel lopen kwam ik bij het oorlogsmuseum aan en probeerde de ingang te vinden. Uiteindelijk stuitte ik op allerlei militairen, die mij maar even de weg wezen. En wat bleek, het museum was al gesloten, heel fijn!

De meiden hier willen allemaal de Italiaanse look hebben. Hoge hakken, waar je alleen al kramp van krijgt bij het zien, grote zonnebrillen en strakke broeken, alleen jammer van de taal. Je kunt hier ook overal pizza eten.

Je gelooft het niet, maar ik heb gewoon het hele hostel voor mezelf, er is gewoon niemand!
Morgen de laatste boodschappen doen voor de lange treinreis. Ik kom steeds dichter bij Mongolie waar ik heel graag heen wil. En ik hoop ook te ontdekken hoe het kraantje in het toilet van de trein nu werkt!

Tot zover weer even,

Liz

  • 30 September 2009 - 12:31

    Niels:

    Lies!

    ´Ouwe kilometervreter´! Klinkt allemaal ontzettend spannend. Ben benieuwd hoe je vervolg gaat zijn.

    Zet hem op!

  • 30 September 2009 - 12:53

    Opa:

    gelukkig te horen dat alles goed gaat,ook weer mooie foto's, nu geniet maar. Veel liefs van Opa.

  • 30 September 2009 - 14:25

    Buuf:

    hey,buuffie.fijn om te lezen dat je t zo naar je zin hebt!!!pff je hebt wel al veel gereist in zo een korte tijd zeg.have fun!!en ik hoop dat je snel engelstalige mensen ontmoet!x Dais

  • 30 September 2009 - 14:55

    Saskia:

    Hé meid, jammer dat er zo weinig medereizigers zijn met wie je lekker kunt kletsen. Gelukkig heb je genoeg boeken bij je.
    x Sas

  • 30 September 2009 - 14:59

    Elise:

    Dit is wel wat anders dan OZ. Mooie foto's!

  • 30 September 2009 - 15:09

    Oom Klaas:

    Hoi Liesbeth,
    Ik was nog van plan om je in te halen. Maar als ik lees door hoeveel tijdzones je heenbreekt, vind ik het wel vermoeiend vinden om m'n horloge steeds goed te zetten.
    Goede reis verder en ook de groeten van tante Sietske.

  • 30 September 2009 - 16:55

    Nadine:

    hey chick! wat een geniale verhalen!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je daar! Heel veel plezier, gedraag je en tot mails!

    dikke kus vanuit Curacao!

    Kus!

  • 30 September 2009 - 17:37

    Tante Adri:

    Hoi Liesbeth,
    Reuze spannend wat jij in deze dagen beleefd!
    Geniet er van en een hele goede reis en een fijne tijd ver hier vandaan.groetjes van ons allemaal

  • 30 September 2009 - 17:52

    Inge:

    Hallootjes!
    Wauw! Wat maak jij een hoop mee, leuk hoor!
    Ook leuk dat je ons laat mee genieten!
    Goeie reisjes en lekker genieten!!
    Lieve groetjes en een dikke knuffel van mij, Inge

  • 01 Oktober 2009 - 07:28

    Janneke R:

    hey liz,

    leuke verhalen weer! ik moest toch echt ff reageren op dat water in de trein. ik denk dat je even door de trein moet lopen want er hangt vast ergens een slang uit het raam die dan verderop weer in de sloot hangt, daar komt dat water vandaan haha!nee hoor, niet gaan zoeken. ik vermoed dat het iets te maken heeft met een reservoir.... maar dat had je zelf inmiddels ook wel bedacht gok ik.
    have fun nog daaro en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    liefs janneke

  • 02 Oktober 2009 - 09:55

    Roel En Roelie:

    Hoi Lies
    mooie foto's
    ook wij gaan nu weg voor drie weken dus kunnen je dan niet volgen heeeeel veel plezier en wij bewonderen je doorzettings vermogen in zulke vreemde landen
    veel liefs R&R

  • 03 Oktober 2009 - 11:03

    Jeffry:

    Jeetje wat een afstanden! En wat gaat de tijd dan snel heh met die tijdzones :D super leuk om de verhalen te lezen so keep them comming! Cheers

  • 05 Oktober 2009 - 08:28

    Het Thuisfront:

    Hoi tijdsreiziger,
    We hadden natuurkijk afgelopen week regelmatig even telefonisch kontakt, Frankrijk-Rusland, het kan toch allemaal maar! Nu zien we de fotos bij je verhalen. Rusland moet het wel hebben van de prachtige gebouwen, schitterend! We hopen dat je de komende dagen een onvergetelijke tocht maakt om het Bajkalmeer. (misschien zie je de Bajkalrob wel, een zoetwaterzeehond).
    Priewjet, papa en mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Rusland, Moskou

voorbereidingen transmongolie express

Recente Reisverslagen:

16 December 2009

wat een gezelligheid

25 November 2009

kunfu fighting

14 November 2009

net venetie

06 November 2009

the westlake

01 November 2009

Weer verder
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 78368

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: