Op naar China - Reisverslag uit Beijing, China van liz poppe - WaarBenJij.nu Op naar China - Reisverslag uit Beijing, China van liz poppe - WaarBenJij.nu

Op naar China

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

25 Oktober 2009 | China, Beijing


De paar dagen in Ulan Bataar waren heerlijk. Weinig gedaan en in mijn favoriete bar met alle Mongolen uit mijn dak gegaan.

Maar het werd weer tijd om verder te gaan. Met zo'n 15 backpackers namen we op donderdag de trein naar China. Een reis van 32 uur. Heel veel gelachen en veel kaartspelen gedaan met ze allen. De grens over was weer een avontuur. Onze trein werd omhoog getakeld om te kijken of er niets onder verborgen werd.Dus opeens waren we met trein en al twee meter van de grond.De grensovergang duurde 4 uur.

Na 32 uur kwamen we in Beijing aan. Wauw dat zijn veel Chinezen bij elkaar!!We namen een taxi naar ons hostel. We werden vriendelijk ontvangen. Het hostel is prima en het ontbijt is heerlijk: bananenbrood met jam en fruit.

Die middag liet ik mijn haar wassen,masseren en stylen, wat een verwennerij en dit voor 3 euro. Toen liet ik ook maar meteen mijn nagels doen voor 2 euro.Die avond hebben we gekaart in de pub. Je komt iedereen weer tegen van je reis en ik sta er om bekend dat ik iedereen ken, hihi.

De volgende dag stonden we vroeg op om naar de verboden stad te gaan. Heel China stond in de rij, maar verbazingwekkend waren we heel snel aan de beurt. De verboden stad is erg indrukwekkend met zijn tempels en muren. China heeft 24 keizers gehad en in 1911 regeerde de laatste keizer. Maar wij zijn net zo indrukwekkend voor de Chinezen! Als
ik voor elke foto waar ik met ze op sta, betaald zou krijgen, zou ik nu rijk zijn. Het is echt waar, deze mensen houden van fotograferen.

Na deze mooie stad klommen we de heuvel op om het van boven te bekijken. Even kon ik weer op blote voeten lopen, heerlijk. Maar het is hier veel te vies om op blote voeten te lopen. Kinderen dragen speciale broekjes, zodat ze op straat kunnen plassen en de mannen spugen op straat.

In de namiddag liepen we door kleine straatjes en hebben we heerlijk Chinees gegeten.sAvonds zijn we naar de avondmarkt geweest. Hier zie je heerlijke levende scorpioenen aan een stokje, of lekkere maden, haaien of inktvis. Een hele ervaring op zich!

Vandaag liet ik weer met een vriendin ons haar wassen ( dit ga ik dus echt niet zelf doen, veel te lekker hier.)Hierna nam ik the underground naar de temple of heaven. Een heel mooi park met tempels erin. Mensen maken muziek en dansen overal. Ik heb de middag met allemaal Chinezen gedanst, echt heel erg leuk.

De mensen zijn hier erg vriendelijk en beleefd. En Beijing...een stad om van te houden.

Er staat nog heel wat op de planning voor Beijing, dus ik ben hier nog wel even. Het is hier nu 20 graden.

Liz

  • 25 Oktober 2009 - 10:36

    Lida:

    Op de een of andere manier komt nu pas je verslag vanaf september binnen! Ik dacht al waar zit je u?

    Ik ben nu weer helemaal bijgelezen, na zelf heel simpel met z'n tweetjes in oostelijk Duitsland te zijn geweest.

    Ook leuk!

    Hopelijk komt je verlag nu per keer binnen.

    Gr.

    Lida

    PS er is werk bij de SKOH als je weesr terug bent of wist je dat al? 't Is maar dat je weet en geef tijdig evt. beschikbaarheid aan

  • 25 Oktober 2009 - 13:02

    Tante Sietske:

    Lieve Liz,
    Iedere keer weer leuk en interessant om je verslagen te lezen. Die foto van dansen in het park vind ik prachtig!
    Veel liefs,
    tante Sietske

  • 25 Oktober 2009 - 16:04

    Opa:

    Fantastisch Liesbeth, en leuk dat ik je stem weer even gehoord heb. Ik maak me niet meer zo bezorgd, want je bent altijd met veel vrienden.
    Op, naar het volgende avontuur.Groeten en veel liefs van Opa, ik hou van je, maar dat is wederzijds.

  • 25 Oktober 2009 - 16:48

    Papa En Mama:

    En weer ben je in een heel andere wereld terecht gekomen!
    Door die foto met al die petjes en zo'n man voorop met een vlag kwam mijn Keukenhofperiode weer helemaal terug.
    Wat fantastisch al die dansende mensen in het park, dat zou toch overal zo moeten zijn, goed voor het sociale gevoel.
    Het was leuk om gisteren samen met Ilona en Rene met je te skypen! Fijn dat het zo goed gaat met je!


  • 25 Oktober 2009 - 16:51

    Papa & Mama:

    we probeerden in het chinees we houden van je te sturen maar de computer wijgert chinese tekens, dus bij deze gewoon op z'n hollands !
    XXX


  • 25 Oktober 2009 - 16:53

    Papa:

    en weigeren is met ei, sorry juf!

  • 25 Oktober 2009 - 19:27

    Inge:

    Ha die liesbeth!
    Zo leuk om je verslagen te lezen, geniet er echt van!! Mis je wel hoor! Herfstvakantie is alweer voorbij, morgen beginnen we weer...morgen groep 5 van Paulien.Dat is wel een leuke groep hoor!
    Nou geniet jij maar lekker en fijn dat je ons deelgenoot maakt van jouw reizen!
    lieve groetjes en een dikke knuffel!Inge

  • 25 Oktober 2009 - 21:30

    Niels:

    Lies,

    Wederom geniaal om te lezen. Wat een mooie foto´s ook! Goed om te horen dat het daar heel goed gaat. Pas maar op dat je met al dat wassen je haren niet verslijt..

    Liefs,

  • 25 Oktober 2009 - 22:00

    Elise:

    Fantastisch!!! :-)

  • 26 Oktober 2009 - 09:27

    Janneke R:

    Hey lies,

    echt superleuk weer die verhalen en foto's! zit ze trouw te lezen en te bekijken. Ben blij dat je weer zo geniet!
    have fun nog!!!

    liefs janneke

  • 26 Oktober 2009 - 12:54

    Marianne:

    Nou je hebt het weer helemaal voor elkaar! Lekker temperatuurtje, iemand die je haren/nagels verzorgt, overal vrienden, ja dan wil je toch niet meer weg?! Veel plezier in
    Beijing.
    Groetjes, Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

voorbereidingen transmongolie express

Recente Reisverslagen:

16 December 2009

wat een gezelligheid

25 November 2009

kunfu fighting

14 November 2009

net venetie

06 November 2009

the westlake

01 November 2009

Weer verder
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 78370

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: