Back in Aussiland! - Reisverslag uit Sydney, Australië van liz poppe - WaarBenJij.nu Back in Aussiland! - Reisverslag uit Sydney, Australië van liz poppe - WaarBenJij.nu

Back in Aussiland!

Blijf op de hoogte en volg liz

20 Juli 2015 | Australië, Sydney

Good day,

Twee weken geleden begon ik mijn trip in Malaysia. In het vliegtuig ontferm de ik mij over een oma en een kleinkind die nog nooit gereisd hadden.
Na een vlucht van 12 uur kwam ik aan in KL. Ik verbleef 4 uur in the airport voor mijn volgende vlucht naar Langkawi.Na 20 uur kwam ik aan bij mijn bestemming. A sweet cottage in de natuur. De volgende dag, na een goede nachtrust in de hitte, verkende ik het eiland. Ik ben er gaan mountainbiken, iets wat erg zwaar was met 35 graden en veel heuvels. Ik heb veel rondgelopen, heerlijk gegeten en helaas niet op het strand gelegen, want het weer werkte niet mee. Ik heb de hele week regen en bewolking gehad.Wel jammer want ik verheugde mij op een weekje strand. Ik ben met een kabelbaan naar de top geweest,erg mooi. Ik heb een scootertocht gedaan achter op bij een Canadese backpacker en o ja.....ik kwam een leerling tegen van mijn school met zijn ouders, te vreemd!

Na een paar dagen Langkawi nam ik de ferrie naar het eiland Penang. Ik ben drie uur misselijk geweest, vreselijk. Hierna hebben we een tijd rondgelopen in Georgetown op zoek naar mijn hostel van 6 jaar geleden. Na 1 uur zoeken met 17 kilo op mijn rug, besloot ik een ander hostel te nemen. Natuurlijk vond ik een paar uur later het desbetreffende hostel, maar toen was ik al gesetteld. Gezellig een drankje gedaan. De volgende dag heb ik the cabblecar gepakt. Het uitzicht was fantastisch. Een paar mooie natuurwandelingen gemaakt. Maar ook hier was het weer niet echt geweldig.

Na een week vloog ik naar Sydney, hopend op meer zon, helaas! Ik kwam aan in de koudste week met veel regen en veel kou, brrr.
Ik zit nu weer in hetzelfde hostel als 9 jaar geleden in Kings Cross. Ik moest eerst weer even wennen,vooral door het weer. Maar ik voel mij er echt weer thuis. Ik loop kilometers per dag om te genieten van de stad om mij heen. Ik heb een mooie coastalwalk gedaan van Bondi naar Coogee beach. Ook heb ik het huis bezocht waar ik 9 jaar geleden een paar maanden gewoond heb,helaas woonde de mensen er niet meer. Een goed avondje stappen hoorde er ook bij.
Overmorgen vlieg ik naar Brisbane, naar mijn vriendin Jules voor een trip in the outback.

Dit was het weer voor even.
Foto's volgen nog.

Cheers,
Liz



  • 20 Juli 2015 - 11:58

    Niels:

    He Lies!

    Wederom de tocht naar Ozzie gevonden! Mooi om te lezen dat je ondanks het weer, je dagen toch goed besteed. Geniet van de schitterende tijd die je daar weer zal zijn!

    Liefs,

    Niels.

  • 20 Juli 2015 - 13:44

    Roelie En Roel Brevoord:

    hoi daar zo ver van huis genieten zo te lezen alleen het weer wat minder dat is met lopen niet zo heel erg denk ik
    hier wel warme dagen en iedereen op akantie .
    onz tijd komt wat later niet meer nodig om in de dure tijd te gaan

    veel plezier en een knuffel

  • 20 Juli 2015 - 14:34

    Margriet En Hans:

    Hoi Liesbeth,
    Fijn te horen dat je het naar je zin hebt.Geniet er maar van ,hier mis je niet zoveel .Het weer is hier zeer wisselend. Tot gauw maar weer liefs

  • 20 Juli 2015 - 14:57

    Papa En Mama:

    Hoi lieverd, mooi verhaal! Wat jammer dat die lieve mensen van 9 jaar geleden er niet meer wonen. Lijkt me heel bijzonder om op al die bekende plekken terug te zijn.
    We denken heel veel aan je en wensen je alvast een goede reis naar Brisbane. Wat zal het leuk zijn om Jules weer te zien! Love you xxxx

  • 20 Juli 2015 - 20:19

    Saskia:

    Hopelijk geniet je ondanks het weer toch een beetje. Veel plezier in de outback.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 78328

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: