Naar Laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van liz poppe - WaarBenJij.nu Naar Laos - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van liz poppe - WaarBenJij.nu

Naar Laos

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

17 Juli 2010 | Thailand, Bangkok


Saabaidie ( hallo)

Vorige week zondag vertrok ik naar Bangkok. Eerst vloog ik naar Helsinki.
Daar aangekomen kon ik de tweede helft van het voetbal zien. De Finnen waren duidelijk voor Spanje.
Na een slapeloze nacht kwam ik 11 uur later in Bangkok aan.
Ik nam een taxi naar Khoa san road.Hier nam ik dezelfde kamer als vorig jaar. Alleen waren spontaan de prijzen omhoog gegaan.
Deze twee dagen heb ik mezelf lekker laten verwennen met allerlei massages.De eerste nacht werd ik wakker omdat er ijs op mij gevallen was. De airco was bevroren, dus in de nacht nog op zoek naar een ander bed.
De volgende dag boekte ik een ticket naar Luang Prabang in Laos. De nacht voor ik vertrok had ik tot vier uur in de nacht de disco in mijn kamer. dus van slapen kwam weinig.Dus heerlijk geslapen in Bangkok, hihi.
Het was wel erg gezellig daar en steeds met andere mensen gegeten.

s'Ochtends nam ik om zes uur een minibus naar Bangkok airport.Ik was blij dat ik deze rit overleeft had.Ik kwam in een heel oud vliegtuig terecht met nog 10 andere passagiers. Na anderhalf uur landden we in Luang Prabang.Een Nederlands stel bood mij een gratis lift aan naar het centrum.Hier ging ik op zoek naar een guesthouse. Ik heb een hele mooie kamer met badkamer voor 6 euro per nacht. Het staat in een heel gezellige straat.Om 10 uur gaan alle lichten uit en gaat iedereen slapen. Ik ben meestal dan de enige nog die op het balkon zit. Het is hier in de nacht ook heel warm.Voordat je ergens naar binnen gaat moet je je slippers uit doen, dit snap ik nu ook nadat ik eerst denderend de trap af kwam met mijn slippers, oeps foutje, hihi.

Wat is dit een mooie plek met vlakbij de Mekong rivier.De mensen zijn heel vriendelijk en overal natuur en palmbomen. Het is hier ongelooflijk heet en je wilt de hele dag een koude douche nemen. In de zon zitten is onmogelijk.
Mari ( een franse vriendin) en ik hebben een fiets gehuurd en zijn offroad gegaan, dwars door de jungle. Dit was niet zo goed voor onze citybikes. We kwamen bij allerlei tempels en de kinderen wilden graag op de foto. Na een hele klim met onze fietsen, kwamen we bij een bamboebrug. Aan het einde van deze brug zaten twee oudjes die geld vroegen, om zo meer bruggen te kunnen bouwen in Laos. We hebben een tijdje met ze zitten praten. In Laos spreken de oudere mensen allemaal frans. Frankrijk helpt Laos om scholen en ziekenhuizen te bouwen.

s'Avonds is er de grote night market, wat een belevenis. Elke avond eten we aan een lange tafel en kunnen we voor 1 euro ons bord vullen met eten. Daarna bekijken we alle kraampjes. De mensen wachten heel rustig af of je wat wilt kopen.Wat een verschil met Bangkok waar iedereen schreeuwt.

Gisteren hebben we een scooter gehuurd en hebben we 30 kilometer door de natuur gereden, wat is het hier groen! We reden naar de waterval waar je heerlijk kon poedelen. Het water is hier heel erg blauw, in tegenstelling tot de Mekong dat een grote moddermassa is.

Ik ben hier nu vier dagen en geniet echt van deze stad. Maandag vliegen Mari en ik naar Pakse, een stad in het zuiden. Hierna vliegt zij meteen door naar Cambodja.

Dit was het weer even.
Groetjes uit het hele warme Laos.

  • 17 Juli 2010 - 10:47

    Papa En Mama:

    Dag lieverd, wat een mooi verhaal! Hierdoor begint Laos ook voor ons een beetje te leven. Fijn dat je hier in het frans kan communiceren.Goede reis voor jullie maandag.
    Veel liefs

  • 17 Juli 2010 - 11:16

    Suze En Opa:

    Zijn blij dat alles goed gaat, het is een hele onderneming voor een vrouw alleen, gisteren waren wij bij je Vader en Moeder voor de verjaardag en hebben lekker in de tuin gegeten op z'n Frans.Het weer is nu niet meer zo heet, wel lekker.Over een paar weken gaan we je Ouders aflossen in Massangis.
    Veel liefs van Suze en Opa xxx

  • 17 Juli 2010 - 11:41

    Margriet:

    Nou liesbeth dit klinkt allemaal heel goed.Geniet er maar lekker van.groetjes ook van neeltje

  • 17 Juli 2010 - 12:24

    Aapie:

    Hey Lies,

    wat een onwijs leuke foto's heb je nu al gemaakt en zo te lezen heb je toch al beloten om naar Laos te gaan (had ik ook wel verwacht hoe je er zo over de telefoon over sprak haha)

    Heel veel plezier en we blijven je natuurlijk volgen.

    Immers weet je wat je te doen staat zodra je weer terug bent ;-) haha

    Knuffels uit Holland,

    Mike & Diana

  • 17 Juli 2010 - 13:18

    Eric:

    Ben blij dat het goed gaat, en dat je mooie plekken en mensen ontdekt. de foto's herinneren me een beetje (met weemoed) aan mijn eigen trip naar Ecuador. Wat heerlijk, dat groen, die jungle. Ik ben jaloers!!! Geniet ervan meid! doei

  • 17 Juli 2010 - 17:22

    Marja:

    He maatje,

    Mooie reis tot nu toe hoor!Prachtige plaatjes heb je weer geschoten! Blijven genieten dus ondanks de hitte. Ik zal de komende drie weken niet meer je verhalen kunnen volgen,Cuba heeft zeer weinig internetvoorzieningen, helaas. Geniet van al het moois en spannends wat op je pad komt!!

    Groet, Marja

  • 18 Juli 2010 - 14:33

    Niels:

    He Lies! Als ik de verhalen zo mag horen was mijn korte vakantie in Frankrijk maar een eendaagse trip ;) Mooie foto's trouwens! Zet 'm op!

    Liefs,

  • 21 Juli 2010 - 02:46

    Yvette:

    Hi meis!

    Zow, eindelijk tijd en internet om je verhaal te lezen!:) Het klinkt allemaal leuk en gezellig wat je hebt gedaan! Flink genieten dus! Dat is mooi!
    Dat doe ik hier ook! Het is allemaal erg primitief, dus over 1,5 week wel toe aan wat luxe, maar het is een hele ervaring!
    Geniet nog even van een paar weken daar is het mooie Laos!

    xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

de reiskriebels zijn er weer

Recente Reisverslagen:

15 Augustus 2010

weer naar huis

10 Augustus 2010

same same but different

27 Juli 2010

Kinderen en de natuur maken een mens gelukkig

17 Juli 2010

Naar Laos

10 Juli 2010

De reis gaat weer beginnen
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 78359

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: