nihou - Reisverslag uit Beijing, China van liz poppe - WaarBenJij.nu nihou - Reisverslag uit Beijing, China van liz poppe - WaarBenJij.nu

nihou

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

06 September 2011 | China, Beijing

nihou

Een berichtje vanuit Beijing.Ik ben hier nu tien dagen en ik heb alweer zoveel meegemaakt.
De reis erheen ging prima. Toen ik aankwam, heb ik eerst andere kleren aangedaan, want het was erg warm.
Ik verbleef in the happy dragon hostel. De eerste avond leerde ik iedereen kennen en elke avond zaten we tot laat bij elkaar. De volgende dag ben ik met een paar jongens naar the summmer palace geweest. Het is hier heel mooi.Ik heb alle toeristische atracties twee jaar geleden al gezien, dus veel kan ik al skippen.
Zwemmen in China is een hele ervaring. Met mijn Chineze vriendin Betty en twee Duitsers gingen we naar een indoor zwembad. Fietsend zochten we de weg, maar geen Chinees kon ons de weg wijzen. Nu snap ik wel waarom, Chinezen kunnen niet zwemmen.
Nadat we aangekomen waren, moest ik een badmuts op. Iedereen keek mij raar aan toen ik in bikini verscheen. De Chinezen dragen jurkjes in het water. Er waren vijf banen en alleen de eerste twee banen werden gebruikt. Ze leren hier allemaal zwemmen. Ik probeer het Betty nu te leren. Ik dook meteen in het diepe em met veel geschreeuw vanaf de kant werd ik er weer uitgehaald. Ik moest mijn zwemdiploma laten zien, laat ik die nou net niet bij mij hebben!Ik heb ze laten zien dat ik kon zwemmen, iets wat veel verbazing teweeg bracht.Douchen met Chinezen is ook een ervaring. Ze bleven mij maar aanstaren!

Ik werd door Betty uitgenodigd om naar haar familie op het platteland te komen. Wat een onbeschrijvelijke ervaring. We weren door een tante van haar opgehaald. Het was een tocht van 3 uur.Midden op de snelweg werden we afgezet. We liepen door de goot, naar haar dorp. Betty haar familie is best rijk en ze wonen in een mooi huis. We zijn bij haar oma en opa langs geweest en zij wonen in een kleihutje. Overal waar ik kwam, kreeg ik meteen fruit aangeboden en dit 10 keer op een dag. Ze zijn hier zo gastvrij. Haar ouders hebben een restaurant in the middle of nowhere. Ik heb hier een dag meegeholpen, wat een ervaring. Niemand spreekt Engels en ze hebben bijna nog nooit een buitenlander gezien. Ik werd door iedereen aan tafel uitgenodigd. Wat ben ik blij dat ik niet drink. Om de vijf minuten stond iedereen op om te proosten en de alcohol vloeide rijkelijk. Hetzelfde verhaal met sigaretten. Ik mocht niets betalen en kon niets weigeren, want dat is onbeleefd. Ze boden mij vis aan, maar gelukkig vertaalde Betty dat ik dit niet lustte. Maar om ze tevreden te stellen, moest ik wel krekels eten( gelukkig spugen veel Chinezen op de grond, dus kon ik ook wat krekel uitspugen.)
Het toilet: Het was een klein hokje met een gat in de grond. Met soppende schoenen probeer je in balance te blijven, want je hand wil ook niet de grond raken. Als je dan je beenspieren traint, bedenk je dat het toilet papier in je zak zit, dus met veel acrobatische toeren, probeer je dat te pakken. Het is mij gelukt, maar wat was ik blij om na een paar dagen weer een western toilet te zien. Soms sliep ik een uurtje op de stenenvloer in het restaurant. Je raakt aan alles gewend. We hebben veel vrienden van Betty bezocht. Zijn naar een hotspring geweest en zijn gaan karaoken. Wat heb ik daar gelachen met al die gekke Chinezen.Het waren drie dagen om nooit te vergeten. Oma gaf mij nog een kilo pruimen voor onderweg mee, zo lief!

Nu ben ik weer in Beijing. Ik slaap niet in Betty haar hostel, maar ben hier wel elke dag. Ik drink vaak wat met het personeel en probeer wat Chinees te leren. Elke dag ontbijt ik hier en gaan Betty en ik in haar pauze de stad in. Dan hang ik rond in het hostel en s'avonds met ze allen eten en dan de bar in. Wat een leven.
Minpunt: Ik heb mijn tas in de taxi laten liggen. Die zie ik dus nooit meer terug. We zijn naar de politie gegaan en om 1 uur 'snachts reed ik in een politeauto, ook een avontuur op zich. Mijn bril, boeken, telefoon en mp3 speler ben ik nu kwijt. Gelukkig is hier alles 24 uur open, dus heb meteen een telefoon gekocht. Ook zijn we de volgende dag een bril gaan bestellen. Ik zou niet weten wat ik zonder Betty zou moeten, want een bril bestellen is best moeilijk. Maar de volgende dag was het al klaar en draag ik nu mijn nieuwe bril. Ik spreek met veel buitenlandse leerkrachten en verzamel alvast wat adressen en informatie voor later. Mijn volgende stop is Jinan, om een andere Chineze vriendin te bezoeken.Maar ik heb het hier nog teveel naar mijn zin, dus blijf nog even.

Ps het is 32 graden en super te doen. Veel succes met de regen daar, hihi.

Liz

  • 06 September 2011 - 12:23

    Aapie:

    Hey Liz,

    wat leuk dat ik de eerste mag zijn om een reactie te plaatsen :-P Begon me al een beetje zorgen te maken omdat er nog geen nieuw bericht geplaatst was sinds je vlucht. Heb je trouwens mijn sms op de dag van vertrek nog ontvangen? Dat zul je vast niet meer weren nu je een nieuwe telefoon hebt moeten kopen ;-) Is ook niet handig om je tas te laten liggen he. Maar gelukkig is het 24/7 daar (en de temperatuur ook nog eens heerlijk)

    Als ik de foto's zo zit te bekijken ben ik wel een beetje jaloers hoor. Je hebt al zoveel landen gezien en iedere keer is het weer een avontuur.

    Ben alweer benieuwd naar je volgende bericht...

    Knuffel uit Nederland,

    Aapie

  • 06 September 2011 - 14:12

    Astridnieuw@quicknet:

    Hey Liesbeth, Ik kan wel begrijpen dat je het naar je zin hebt, zoveel ervaringen
    al. Geniet van alles wat op je pad komt, groetjes Astrid

  • 06 September 2011 - 14:19

    Jaap En Willy:

    Hoi Liz,

    Mooi verhaal zo kennen wij de Chinezen.
    Mei liet ons gisteren weten dat ze het komende weekend vanwege vrije dagen een paar dagen naar haar ouders is.
    reserveer wel een plaats in de trein anders ga je met de langzame boemel en duurt een tijdje.
    Zijn benieuwd naar je verdere verslagen en kunnen ons aardig inleven.
    Geniet van de gastvrijheid.
    Jaap en Willy

  • 06 September 2011 - 14:53

    Marianne:

    Hoi Liesbeth,
    Prachtig verhaal weer. Wat een gedoe die toilet enne ... lekker hoor krekels. Arme jij. Maar jij redt wel in dat verre China. Alleen nog iets vinden voor tassen etc. die jou in de gaten houden ipv jij hen! Kijk al uit naar de volgende ervaringen. Groetjes vanuit een herfstachtig Hoofddorp.

  • 06 September 2011 - 15:28

    Yvette K4:

    Hi Lies,

    Wat een leven heb jij toch weer!! Hier zijn de eerste 2 werkdagen alweer voorbij en wat een verademing om met zo weinig kinderen te beginnen dit jaar!:)
    Jij vermaakt je daar wel prima volgens mij! Een ervaring toch om wat mee te krijgen van het echte leven van de Chinezen? Weet zeker dat je weer een toptijd gaat krijgen!
    Geniet van het lekkere relaxte leventje daar!!

    xx

  • 06 September 2011 - 15:44

    Papa En Mama:

    Hoi Liz,
    Had nu toch maar 'gewoon' vis genomen, hoewel een lekkere knapperige krekel....
    En wij maar op zoek naar de ideale bikini, hadden we gewoon een leuk jurkje voor je kunnen kopen!!
    Heerlijke foto's en prachtig verhaal! Het begint nu ook voor ons weer te leven. Fijn dat je zo'n goede vriendin hebt aan Betty, onmisbaar, zeker bij het tas-incident. Doe haar de groeten van ons en nog veel plezier met elkaar!
    lots of love xx ook van Dorus en Neeltje

  • 06 September 2011 - 15:45

    Opa:

    Hallo Liesbeth, wat een leuke foto's, heb ze een paar keer bekeken, kan mij wel voorstellen dat je graag in China bent, zijn gezellige mensen waar je snel contact mee heb, en lekker weer, hier is het herfst, heb de kachel aan.
    gelukkig dat je pas en giropas niet in je tas zaten. Nu geniet maar weer van je verdere reis en let goed op je spullen. Veel liefs van Opa.

  • 06 September 2011 - 16:48

    Suzan (nichtje):

    Meis, fantastisch om alles weer te lezen! Heel veel plezier en ik kijk stiekem al weer uit naar je volgende reisverslag en foto's,hihi!

    Take care! Diikke kus

  • 06 September 2011 - 17:09

    Inge:

    Hey!
    Wat heerlijk om je belevenissen te lezen!
    Wij zijn net terug van vakantie...Frankrijk en Italie....ook erg leuk!!
    veel plezier en lekker genieten!!
    liefs, Inge

  • 06 September 2011 - 18:04

    Saskia :

    Wat vervelend van je tas. Gelukkig had je iemand in de buurt om je te helpen.
    Veel plezier verder. x Sas

  • 06 September 2011 - 18:10

    Lida:

    he bofkont je valt weer met je neus in van alles. Mooi je verhaald over het zwembad en het platteland. Leuke foto´s!
    Vandaag is het hier al herfst met regen en wind.
    Na twee dagen werk al heel wat hectiek!

    Groetjes,

    Lida

  • 06 September 2011 - 20:05

    Jeffry:

    Hoi Lies, wat een verhalen weer. Die badpakken zouden best nog wel eens mode kunnen worden in nederland! En een chinees die Betty heet vind ik ook vrij westers :) zo te lezen kom je lekker bij de locals over de vloer en heb je veel lol, ga vooral zo door! Tot het volgende verhaal...

  • 07 September 2011 - 10:09

    Roelie En Roel:

    Hoi Liz
    Wat een geweldig avontuur al weer het lijkt ons een wonderlijk land en vinden het reuze knap dat je je zo kan redden geniet er van liefs van ons

  • 07 September 2011 - 17:57

    Yvonne Ten V.:

    Hoi liesbeth,
    Wat een belevenissen in het verre China!!
    Zo te zien en te lezen heb je het prima naar je zin!
    Geniet ervan en let op je spullen.....

  • 07 September 2011 - 21:24

    Tessa:

    Hey meis,
    wat leuk om je verhalen weer te lezen:)
    zo te horen vermaak jij je weer prima in China!!
    Geniet lekker en wacht op je volgende verhaal!!!
    Dikke x van Levy en van mij!!! Uit het warme Gran Canaria

  • 19 September 2011 - 14:40

    Niels:

    Lies!!1 Wat een gaaf verhaal wederom! Super leuk om te horen. Ik ben benieuwd waar je inmiddels bent en wat je in de afgelopen dagen alweer mee hebt gemaakt. Heel veel reisplezier daar! Liefs,

  • 05 Oktober 2011 - 13:04

    Charles Hulsebosch:

    Lieve Liesbeth. Dank voor dit interessante en uitvoerige eerste deel van je reisverslag. Maar na dit bericht - het is nu al 05 okt. - hoorde ok niets meer. Ik ben ongerust en zal je ouders bellen. Wat kun jij je geweldig aanpassen en tegelijk pleizier hebben. Ben heel benieuwd naar je verder ervaringen. Lieve groet en pas goed op jezelf! In het zwembad had ik de verschillen heel snel te pakken! Leuk geintje. Lieve groet, nogmaals en tot......... charles.

  • 07 Oktober 2011 - 14:04

    Niels:

    Lies! Hoe gaat het daar? liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

China here I come

Het is weer zover. De kriebels zijn er weer. Op naar China en Thailand.

Recente Reisverslagen:

10 November 2011

Suprise

07 Oktober 2011

ultieme vrijheid

06 September 2011

nihou

22 Augustus 2011

China here I come
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 78378

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: