ultieme vrijheid - Reisverslag uit Shanghai, China van liz poppe - WaarBenJij.nu ultieme vrijheid - Reisverslag uit Shanghai, China van liz poppe - WaarBenJij.nu

ultieme vrijheid

Door: liz

Blijf op de hoogte en volg liz

07 Oktober 2011 | China, Shanghai

De ultieme vrijheid is verdwalen zonder tijdsdruk

Weer even berichtje van mij. het is een tijdje geleden, maar er is hier ook zoveel te beleven!

Na Beijing vertrok ik naar Jinan, om mijn vriendin Mei te ontmoeten. Drie dagen lang heeft ze mij rondgeleidt in haar stad. Ik zat in een hotel want een hostel kennen ze daar nog niet. Ik heb geen enkele buitenlander gezien in deze dagen.
We zijn naar een heel klein dorpje geweest in the countrysite. Wat was het hier mooi. Het enige nadeel was dat het regende, maar dat mocht de pret niet bedrukken.Het was heel leuk om haar leven te zien. Jinan is een erg mooie stad.Toen ik de bus naar het treinstationm nam, vroeg ik een passagier of ik in de goede bus zat. De hele bus begon te stressen, want ze dachten dat ik te laat zou komen. Vier mensen renden met mij naar het station om zeker te zijn dat ik de trein zou halen. De enige die relaxed was, was ik. Ik wist zeker dat ik tijd genoeg had. En ja hoor ik moest nog 15 minuten wachten, haha.

Na Jinan, nam ik de trein naar Qingdao, een kustplaats. Hier heb ik een paar dagen doorgebracht.

Hierna nam ik de trein naar Nanjing.Ik verbleef in een hostel wat ze aan het restaureren waren.
Hier ontmoette ik een Nederlandse jongen Gert-Jan. We hebben samen de buurt een paar dagen verkend.Het was een mooi gebied met parken en tempels.Ook hebben we de bus gepakt naar een plaatje Tongli.Heel toeristisch maar mooi met zijn kanalen en bruggen. Hier ging mijn slipper kapot en liep ik op blote voeten door het stadje. Een oud vrouwtje kon het niet aanzien en liep de hele buurt af op zoek naar schoenen voor me. Ik eindigde met pantoffels, wat een geweldige belevenis.

Hierna vertrokken Gert Jan en ik naar Suzhou.Hier was ik twee jaar geleden ook al geweest.Hier heb ik ook mijn vriendinnen Susy en Kary ontmoet. Zij namen me mee naar mooie plekjes en leuke eettentjes.
Op mijn laatste avond ontmoette ik twee Engelse leerkrachten.Ze nodigden mij uit om op hun school te komen kijken.De volgende dag nam ik de vroege trein en en vertrok naar hun school.Ik mocht hier drie dagen lesgeven in groep 5,geweldige ervaring!Ik kreeg mijn eigen appartement en gratis eten.Als de kinderen iets wilden zeggen, gingen ze eerst staan. De lessen duurden 40 minuten en dan hadden we 10 minuten pauze.Alle leerkrachten gingen dan terug naar hun office en lieten de kinderen alleen.Het was dan een grote bende.KInderen kwamen gewoon ons kantoor in en kwamen aan onze spullen.Van orde hebben ze hier nog nooit van gehoord.In de avond vertrokken we met een paar leerkrachten de stad in om te eten.Ik kon hier helaas niet blijven, maar heb nu wel contacten gelegd.

Hierna nam ik de trein naar Shanghai.Ik zit hier nu een week.Het is een erg gezellig hostel.Shanghai is niet echt mijn stad.Veel te westers.Maar het hostel is weer veel te gezellig en ik ben heel verkouden, dus blijf hier tot ik mij wat beter voel.Dan vertrek ik naar Xiamen, het zuiden, naar de stranden.
En hierna waarschijnlijk Taiwan.


Ik heb het hier nog erg naar mijn zin, dus blijf nog maar even reizen, haha.

Liz

  • 07 Oktober 2011 - 15:53

    Milan:

    hey !

    Dat klinkt fantastisch allemaal !! Blij te horen dat je het naar je zin hebt.Hier gaat ook alles prima hoor.Ben verliefd geworden op je huisje ha ha.

    Veel plezier nog !

    Milan

  • 07 Oktober 2011 - 16:21

    Marianne:

    Hoi Liesbeth, fijn iets van je te horen. Het duurde langer dan dat wij van je gewend zijn. Maar nu ik je verhaal lees snap ik het helemaal. Je bent daar gewoon helemaal op je plek en hebt zoveel te beleven. Je maakt veel leuke dingen mee. Toch straalt rust uit je verhaal, heerlijk. Veel plezier in Shanghai, knap maar snel weer op zodat je avontuur richting het zuiden weer kan voortzetten.
    Dag, Liesbeth groetjes van ons.

  • 07 Oktober 2011 - 17:29

    Papa En Mama:

    Hey Liz,

    En daar staat ze dan , (gewoon) voor de klas in China, mogen wij even trots zijn?!
    Heel leuk ook om je samen met Mei te zien, en eh.. die Gert-jan ziet er ook niet verkeerd uit?!
    Sterkte met je verkoudheid. Een troost, die zou je hier ook hebben hoor, na een paar nazomerse dagen is het nu definitief herfst in Holland.
    Blijf nog maar even reizen en genieten. Deze reis gaat je op je sloffies af haha!
    Liefs van het thuisfront xx

  • 07 Oktober 2011 - 17:33

    Yvonne T.V.:

    Ha, die Liesbeth,
    Wat een leuke belevenissen weer. Ik herken veel, want Ivo is ook in die steden geweest.
    Beterschap en succes en geniet van alle mooie dingen.

  • 07 Oktober 2011 - 18:32

    Hulsebosch:

    Lieve Liesbeth. Gelukkig een bericht van je, zodat ik me niet langer ongerust hoef te maken. Je ouders gebeld, maar geen contact gehad. Gelukkig, anders zouden ze mijn ongerustheid wellicht delen. Het is weer werelds zoals jij al die contacten legt en onderhoudt. Een interessant gebeuren, dat lesgeven. Er is repect begrijp ik, maar geen orde. Wellicht kun jij daaraan iets veranderen als je zelfstandig voor een klas staat? Je gaat straks naar Taiwan, daar kun je natuurlijk ook lesgeven in Engels, maar men is daar al behoorlijk engelssprekend toch? Ben benieuwd naar het verder verloop van je ontdekkingsreis. Lieve groet en nogmaals, take good care of yourself! Charles Hulsebosch.

  • 07 Oktober 2011 - 19:03

    Sas:

    Wat een leuk verslag!
    Dikke verkouden kus! Snuf!

  • 07 Oktober 2011 - 19:21

    Opa P.G.v.d. Weijden:

    Lieve Liesbeth wat weer een mooi verhaal met belevenisssen en mooie foto's.
    Je doet mij erg denken aan de vader van je Oma.Opa pukkeltje, weet je nog? Opa wilde ook
    de wijde wereld in om op school les te geven en wel Indonesie Sumatra, later Java.
    Toen hij weer in holland was ging hij weer veel reizen als reisleider bij Cebuto, ieder jaar wel een stuk of zes. Nu geniet maar weer van alles ik kijk uit naar het volgende reisverslag.
    Kusjes van Opa.xxx

  • 07 Oktober 2011 - 20:59

    Tante Claar:

    Dag lieve Liesbeth!

    Wat leuk om alles te lezen. En wat een belevenissen. Voor de klas en wat niet al. China is door jou een beetje dichterbij gekomen. Ik weet niet veel van China. Wel van een heel lange muur en tegen bijna geen geld maatpakken laten maken. En in de sfeer van Bettina Vriesekoop: overal tafeltennis buiten. En 's ochtends in een park allemaal chinezen bezig met rek- en strekoefeningen.
    Geniet maar fijn en vijftig maal 24 uur is nog best lang!!
    Liefs van tante Claar

  • 08 Oktober 2011 - 09:48

    Nina:

    Hey liz,

    Wat een geweldig verhaal heb je weer geschreven.......

    En die foto's erbij helemaal geweldig. Prachtige foto's trouwens waar jij voor de klas staat. Het zal vast een prachtige ervaring zijn geweest.
    Geniet nog maar lekker.....
    Hier ook alles goed....... We wonen nu officieel in ons nieuwe huisje. En genieten iedere dag van al onze mooie spulletjes.

    Liefs nina

  • 08 Oktober 2011 - 11:49

    Lida:

    Hoi Liesbeth, loeuk weer wat te kunnen leen van je.
    Ik kan zo´n beetje wel volgens hoe je reist in China. Je ontmoet zoals vanouds weer veel mensen nieuwe maar ook oude bekenden.

    Goed dat je de tijd neemt , ook voor je gezondheid.

    Groetjes,

    Lida

  • 08 Oktober 2011 - 17:52

    Yvette:

    Hoi lies!
    Het was al stil aan de andere kant van de wereld, maar logisch als je zoveel leuke en bijzondere dingen meemaakt! Ik lees in ieder geval dat je ontzettend aan het genieten bent en dat is de bedoeloining ook! Het leventje in nederland is namelijk niet zo schokkend! Het gaat gewoon allemaal wel door! Pfff het lesgeven aan al die lieve en leuke aziatische kids! Wat leuk! Denk echt aan de tijd die ik heb gehad en ervaren! In 1 woord fantastsch!
    Meid, geniet er lekker van want het gaat hard zat denk ik! De herfst is hier echt begonnen! Vanavond gezellig feestje van remon die jaris is:) tot gauw! Xx

  • 10 Oktober 2011 - 18:23

    Anne Vermeeren:

    Ha Liesbeth!

    Wat een leuke avonturen maak je mee zeg! Mooi land he, China. Wel erg groot....en veel mensen!
    Leuk dat je even les hebt kunnen geven. Ik ben ook al weer druk bezig in groep 3. Echt een leuke klas. Ik zal ze over 2 weekjes helaas moeten gaan missen, want ik ga verhuizen naar Brabant, maar dat wist je al toch? Ook heb ik al een (tijdelijke) nieuwe baan gevonden. Spannend...
    Wat heerlijk, ik voel als ik je verhalen lees weer dat gevoel van vrijheid als je op reis bent. Wij hadden dat ook. Nieuwe mensen ontmoeten en mooie stukjes van de wereld ontdekken.
    Heel veel plezier verder en ben benieuwd waar jij uiteindelijk zal neerdwalen....;-)) hihi!

    xxx Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

China here I come

Het is weer zover. De kriebels zijn er weer. Op naar China en Thailand.

Recente Reisverslagen:

10 November 2011

Suprise

07 Oktober 2011

ultieme vrijheid

06 September 2011

nihou

22 Augustus 2011

China here I come
liz

Het is weer zo ver! Deze reis duurt vijf weken.Eerst vlieg ik naar Bangkok.Hierna neem ik een ticket naar Vientiane, laos. Hier ga ik weer met mijn rugzakje op pad

Actief sinds 08 Sept. 2009
Verslag gelezen: 452
Totaal aantal bezoekers 78378

Voorgaande reizen:

07 Juli 2015 - 10 Augustus 2015

Terug naar Australie

07 Juli 2014 - 07 Augustus 2014

Voor oop!

30 Januari 2013 - 30 April 2013

Met een glimlach naar de zon

26 Juli 2012 - 26 Augustus 2012

En daar gaan we weer

26 Augustus 2011 - 26 November 2011

China here I come

02 December 2010 - 01 Januari 2011

California dreaming

11 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

de reiskriebels zijn er weer

24 September 2009 - 24 December 2009

voorbereidingen transmongolie express

12 December 2017 - 30 November -0001

Taiwan

01 September 2019 - 30 November -0001

Here I come South Korea

Landen bezocht: